winkelwagentje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

docowebmasters

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
wij willen een winkelwebsite van start gaan
kan iemand ons vertellen of er scripts bestaan voor het plaatsen
van een zgn.winkelwagentje
zodat wanneer mensen iets bestellen dit direkt in het wagentje geplaats gaat worden
wie ,o wie???
bijvoorbaat dank

Als je een webwinkel wilt gaan maken, zou je enig verstand moeten hebben van PHP(of een andere programmeertaal), ik wil niet vervelend overkomen... maar als je zelf geen idee hebt hoe je een winkelwagentje zou moeten gaan maken, lijkt mij het een onmogelijke opdracht?

eventuele tips (voor als je wel kan programmeren en inspiratieloos bent:)) :
Heb je aan bepaalde sessies gedacht, of aan cookies (die je omzet naar een array)
Heb je er aan gedacht om een IP op te slaan in een database... en daarbij de benodigde producten.
Als je een gebruiker eerst wil laten registreren kan je je gebruikersID samen met een productID opslaan in een database genaamd 'winkelwagentje'

succes

hey,

Er zijn wel sites waar je complete scripts kunt downloaden om een webwinkel te starten. Het enige nadeel hiervan is dat je ze natuurlijk moet aanpassen aan je eigen situatie.
Het lijkt me dus een goed idee een keer een paar tutorials over PHP & MySQL door te lezen.
Ook is het natuurlijk nodig regelmatig updates te kunnen uitvoeren. Wanneer je geen enkel verstand van PHP hebt is dit alles natuurlijk onmogelijk.
Om te beginnen met PHP & MySQL raad ik je Sitemasters.be ten zeerste aan!

Succes ermee! :thumb:

ik zag dit topic dus ik dacht ik zet mn vraag hier
ik moet voor school meehelpen een webshop te bouwen, en ik moet de winkelwagen maken.
helaas ben ik een ontzettende noob in scripts schrijven, heeft iemand er toevallig een voor mij :o

Google heeft wel wat ;)

Is het een schoolopdracht? Dan doe je er beter aan om gewoon zelf aan de slag te gaan, denk ik. Gewoon de lessen volgen, inlezen, en niet klakkeloos iets kopieren.. als je wilt programmeren, dan moet je dat ook leren :)

Google heeft wel wat ;)

Is het een schoolopdracht? Dan doe je er beter aan om gewoon zelf aan de slag te gaan, denk ik. Gewoon de lessen volgen, inlezen, en niet klakkeloos iets kopieren.. als je wilt programmeren, dan moet je dat ook leren :)

Er zijn inderdaad voldoende lessen online... school geeft je niet voor niets dit soort opdrachten om er zelf wat van te leren!

ik weet het maar ik hoopte dat iemand er een voor me had:)
ik ben namelijk al een tijd aan het zoeken naar een code maar ik kan geen goede vinden

ik weet het maar ik hoopte dat iemand er een voor me had:)
ik ben namelijk al een tijd aan het zoeken naar een code maar ik kan geen goede vinden

je moet ook niet zoeken naar een code maar een manier hoe je leert hoe je die code gaat maken!

een klein klein klein beetje Googlen doet voor mij al wonderen!

maar jij kan het ;)
maar mn docent heeft een cursus dreamwaever gevonden voor me, dus ik heb kans dat ik er wat van ga snappen. (ik ken tot nu toe alleen frontpage, das makkelijk)

vast wel, k probeer het zo xD
tot nu toe googlede ik steeds op "script winkelwagen dreamweaver"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan