winlog.exe vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RONNIEBOY

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
winlogon.exe vervangen?

Sinds maandag krijg ik steeds na opstarten een fout bericht van windows:
Het gaat om winlog.exe
Na het versturen van een foutrapport zegt windows dat mogelijk een trojan de schuldige is.
Zelf vermoed ik dat het bestand winlog.exe beschadigd is.
Voor het eventuele virusprobleem heb ik een Hijjackthislog geplaatst bij Nuci/aso.
Ik heb een Acer Travelmate 2310 laptop.
Mijn vraag is: Kan ik winlog.exe ergens downloaden en in mijn systeem het oude winlog.exe laten vervangen? Tussen haakjes mijn windowsXP is compleet legaal.

Laatst bewerkt:
Winlog.exe is geen systembestand van windows, dus denkelijk wel zeker een trojan, o.i.d.

Zou toch maar eens een virusscan draaien in veilige modus, eventueel met netwerk en via een online scan, zou best kunnen dat de winlogon.exe is overschreven, maar dat kan ook door een trojan gebeuren, door hem terug te zetten hou je misschien dat probleem.

Probeer het eerst door sfc /scannow in uitvoeren in te trommelen, met je xp cd in de drive, indien je nog wel in windows kan komen.

En wacht eventueel eerst op het antwoord van Nucia.

Gelukkig geen problemen op virus enz. gebied. Zie http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=17919
Blijkbaar zit je met een ACER laptop met een vervelend probleem: je hebt wel windows XP
en alles is prima legaal verkregen, alleen je hebt geen Windows XPCD.

Toch zou ik graag dat stukje windows willen laten controleren en herstellen.
Hoe moet ik dat aan gaan pakken?

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand van mijn andere computer gehaald en op mijn laptop vervangen.
Probleem is zo opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan