Winlogon fout...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Hey,

Ik heb een vervelend probleem. Gisteren had zich plots om de een of andere reden SpyFalcon (nep antiv-spyware) op mijn computer geïnstalleerd. Met veel moeite heb ik dit verwijderd gekregen (mbv FixSF.reg en smitRem.exe). Maar nu draait nog steeds mssearchnet.exe op de achtergrond, en als ik opstart, krijg ik als Windows juist opgestart is, de melding dat er een fout is opgetreden in winlogon.exe:

"Er is een fout in winlogon.exe opgetreden. Dit programma is afgesloten."

Als ik dan kijk bij de details, is er een fout in ntdll.dll, szModversie: 5.1.2600.2180:

szAppName : winlogon.exe szAppVer : 0.0.0.0 szModName : ntdll.dll
szModVer : 5.1.2600.2180 offset : 0002ae22

Ik heb deze van internet opnieuw gedownload en proberen te vervangen, maar na 2 seconden staat de vorige er steeds weer. Als ik dan ongeveer 10 minuten bezig ben op mijn laptop krijg ik een BSOD:

STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgesloten
met de status: 0xc0000005 (0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten.

En dan moet ik weer helemaal opnieuw opstarten. Ik heb vandaag al meer dan 2u verloren met wachten tot hij opnieuw opgestart is. Hulp is altijd welkom...

MVG

Plaats een Hijack This Log. Alleen het Log plaatsen, niet zelf gaan fixen, experts zullen je adviseren wat te doen.

• Lees eerst dit bericht goed door: *klik*

• Kijk hier voor uitleg Hijack This+download: *klik*

• Plaats daarna je Hijack This Log in de volgende sectie: *klik* Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling waarom je een Hijack This Log op een ander forum moet plaatsen: *klik*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan