• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Winnaar kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinva

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Ons bedrijf lanceerde een paar weken geleden een wedstrijd, dit was op papier. Deze gegevens staan nu in Excel en daarvan moeten wij 50 winnaars selecteren.

Er werden 2 vragen gesteld en één schiftingsvraag.
Deze vraag was: Hoeveel correcte antwoorden zullen wij ontvangen voor 1 juni 2016?

De voorwaarde is uiteraard dat vraag 1 en vraag 2 correct beantwoord werden. Vervolgens worden van alle correcte antwoorden de mensen (50 in totaal) uitgetrokken die het dichtst de schiftingsvraag benaderen.

Hoe begin ik hieraan in Excel? Eigenlijk moet het snel gaan want vanavond worden de prijzen al verstuurd.

Post eens een voorbeeld van hoe dit in je Excelsheet staat.

Nou, dan willen wij natuurlijk wel weten hoe je het gedaan hebt!!

Nou, dan willen wij natuurlijk wel weten hoe je het gedaan hebt!!

Het was een taak die ik deze ochtend kreeg, maar dat waren allemaal ingevulde briefjes. Maar er hebben maar een goeie 180 mensen deelgenomen aan die wedstrijd, dus was snel ingetypt in Excel.

Ik wilde dat dan gaan automatiseren door bv. Excel te laten tellen wie op zowel vraag 1 als vraag 2 correct had geantwoord en dan met de functie AANTAL te zien hoeveel correcte antwoorden er waren (schiftingsvraag).
Vervolgens wil ik dan de 50 personen laten verschijnen die het dichts bij het antwoord van de schiftingsvraag kwamen.

Maar een collega zei dat het niet nodig was en dat ze daar niet zoveel energie wilden insteken, hij heeft vervolgens gewoon gekeken wie juist antwoordde en naar deze personen een prijs gestuurd tot alle 50 prijzen weg waren. De prijzen hadden een waarde van 15 euro. Heel eerlijk is het niet, maar het was wel snel de deur uit.

Ik vind het ook wel spijtig, zeker omdat het een handige tool geweest kon zijn. Eventueel voor andere mensen hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan