WINRAR, hoe bestanden kleiner maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Ik heb een cd die ik in wil pakken met winrar, alleen blijft de grote dan hetzelfde = 103 mb,
hoe kan ik de rar file kleiner krijgen?... waar stel ik dit in bij winrar?

Het moment dat ik de map rechts aanklik begint ie al direct te lopen en kan hier ook niets instellen... wel goed, beter enz... maar ook dan blijft de grote gelijk!

help...heatseeker:(
 
Geef aan in het menu, dat je krijgt als je met rechts klikt. "Toevoegen aan archief" je zal dan het volgende scherm moeten krijgen en de compressie methode kunnen aanpassen(zie bijlage). Of dat erg veel meer verkleint durf ik niet te zeggen
attachment.php
 

Bijlagen

  • compressie methode.jpg
    compressie methode.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 5.153
Ok bedankt alvast, maar ik heb een hele andere versie van winrar???
Denk dat ik een ouwere versie heb.
Mocht het nu niet willen dat kleiner maken, zijn daar andere progjes voor?
 
Soms krijg je bestanden gewoon niet veel kleiner.
Je kan met winrar het bestand wel in delen opsplitsen.
Waarom moet het zo klein ?
 
Heatseeker zei:
Ok bedankt alvast, maar ik heb een hele andere versie van winrar???
Ik heb Winrar 3.10. Je moet niet naar de kleuren kijken, dat is een skin van Windowblinds.:)
 
Open winrar eens via start alle programma's als je die niet hebt dan maar via C:\program files\winrar en dubbelklik winrar.exe..

dan naar opties - instellingen - integratie

zet een vinkje bij "Winrar in Windows shell integreren"

dan klik "Snelmenu Items"

dan zie je daar een lijstje vink alles uit behalve "Toevoegen aan archief..."

Als je nu naar het betreffende mapje surft en die met rechts klikt vind je daar nu toevoegen aan archief en zal Winrar openen met "archiefnaam en -parameters"

Kies daar voor "opslaan" en zet een vinkje bij "Compact archief maken" dit is dan de kleinste compresie die winrar maken kan.. Wordt het ingepakte mapje als winrar bestand alsnog niet kleiner dan is het gewoon niet kleiner te maken. Je kan dan misschien wel andere software proberen maar dan zal je nog geen wonderen krijgen en zal het hooguit een paar kb's verschillen...

Wil je dat mapje graag per post versturen en past het niet in de mailbox kan je het "Archief opsplitsen (bytes)" vul daar de grootte in die net onder de maximale mailbox grootte zit.. bv. Mailbox = max 5mb zet dan winrar op 3,5mb heb je nog wat plaats voor text en of foto'tje.

Je moet dan wel bytes invullen 3,5mb = 3.500.000 bytes

Nu wordt het bestand opgedeeld in mapje01.rar tot mapje0?.rar van elk ca. 3,5 mb je kan ze dan omstebeurt versturen en de ontvanger moet ze verzamelen en pas uitpakken als ze allemaal kompleet zijn (je hoeft dan ook maar 1 rar bestand uit te pakken als ze allemaal maar in de zelfde map staan)
:thumb:
 
ZipPe zei:
Je moet dan wel bytes invullen 3,5mb = 3.500.000 bytes
Je kunt ook de MB aangeven. Je moet dan bijvoorbeeld 50M invullen, dan worden de bestanden ongeveer 50MB groot.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan