winrar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

flits54

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
als ik winrar gebruikt heb om iets uit te pakken en ik sluit winrar daarna af, en ik wil daarna de dir waar de rar bestanden instaan verwijderen,verwijder ik wel de bestanden maar de dir die dan leeg is kan ik niet verwijderen.
Geeft aan kan niet verwijderen wordt nog door een pragramma gebruikt
sluit eerst programma af.
Blijkt na zoeken dat winrar.exe na afsluiten van winrar wel 2 of 3x in windows toepassingen actief is???? Als ik dan in windows toepassingen op de winrar.exe gaat staan en proces beeindigen aanklikt en dat doet bij alle winrar.exes die er in staan dan kan ik de dir wel verwijderen
Vraag hoe kan dat en hoe stop ik dat probleem:o???

Voor mij is het een beetje onduidelijk, maar ik denk dat ik wel antwoord kan geven:

Je kan geen bestanden verwijderen die je al hebt geopent.
Hetzelfde heb je als je bijv. Doc.1 opslaat (Microsoft Word) en je laat die open staan, dan open je de Verkenner, en dan delete je het bestandje, dan heb je hetzelfde probleem.

Oja, ik heb het snel doorgelezen, dus het kan dat dit antwoord fout is :o.

Conclussie: sluit het bestand (in voorbeeld Doc.1) af.

Voor mij is het een beetje onduidelijk, maar ik denk dat ik wel antwoord kan geven:

Je kan geen bestanden verwijderen die je al hebt geopent.
Hetzelfde heb je als je bijv. Doc.1 opslaat (Microsoft Word) en je laat die open staan, dan open je de Verkenner, en dan delete je het bestandje, dan heb je hetzelfde probleem.

Oja, ik heb het snel doorgelezen, dus het kan dat dit antwoord fout is :o.

Conclussie: sluit het bestand (in voorbeeld Doc.1) af.

Ik hoop dat ik in het goede vak zit met mijn uitleg over mijn probleem anders sorry
Wat ik eigenlijk ontdekt heb denk ik is dit: Stel ik heb 3 dir's met daarin rar files, die gaat ik alle 3 met winrar uitpakken
Daarna zijn die dir,s voor mij nutteloos geworden, dus ik wil ze verwijderen dan sluit ik eerst het programma winrar af, en dan wil ik de 3 dir's verwijderen.
Maar wat gebeurd er dan met verwijderen?? de inhoud van de dir's (de rar files dus) worden wel verwijderd maar de dan lege dir's zelf niet. En wat mij opval is als ik 3 dir's uitgepakt heb dan zie ik in windows Taakbeheer (processen) 3x winrar.exe draaien terwijl ik winrar afgesloten heb, en bij 5 dir's zie ik 5x winrar.exe draaien en als ik die dan met proces beeindigen weghaal kan ik de dir's wel verwijderen (met andere worden sluit volgens mij winrar niet goed af ):rolleyes::confused:

Je hebt, denk ik, een probleem met WinRAR want het hoort normaal af te sluiten. Installeer het eens helemaal overnieuw en kuis na het deïnstalleren van het oude programma ook eerst het register op met een regcleaner programma. Bij mij werkt WinRAR wel goed maar ik kan toch die mappen niet weghalen. Explorer blijft actief en soms met verschillende kopieën omdat ik de mappen open met een rechtsklik vanuit het downloadvenster van Firefox.

Hiervoor heb ik een handig programma in het contextmenu. Unlocker. Je kunt er dan vanuit gaan dat dit soort problemen tot het verleden behoren. Een druk op de knop "Alles vrijgeven" is genoeg. Het adres is: http://ccollomb.free.fr/unlocker

Je hebt, denk ik, een probleem met WinRAR want het hoort normaal af te sluiten. Installeer het eens helemaal overnieuw en kuis na het deïnstalleren van het oude programma ook eerst het register op met een regcleaner programma. Bij mij werkt WinRAR wel goed maar ik kan toch die mappen niet weghalen. Explorer blijft actief en soms met verschillende kopieën omdat ik de mappen open met een rechtsklik vanuit het downloadvenster van Firefox.

Hiervoor heb ik een handig programma in het contextmenu. Unlocker. Je kunt er dan vanuit gaan dat dit soort problemen tot het verleden behoren. Een druk op de knop "Alles vrijgeven" is genoeg. Het adres is: http://ccollomb.free.fr/unlocker

Dar eerste had ik al gedaan en gelijk de nieuwste versie erop gezet
Maar ik ga die unlocker wel proberen (bedankt) maaar blijf toch zoeken naar een oplossing voor mijn probleem:shocked::confused:

Er blijft heel veel in het register staan. Dat opruimen is zeker de moeite. Voordat je het vraagstuk oplost kan je nog een kijkje nemen in de logboeken. Je vindt deze in Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken. Bekijk de onderdelen Toepassing en Systeem in de linker kolom en dubbelklik op foutmeldingen in de rechterkolom voor bijzonderheden. Soms moet je met Google zoeken naar de betekenis van namen en soms staat er een link naar een helppagina bij. Het gaat hier natuurlijk alleen om de datum en tijd dat je van WinRAR gebruikt hebt. Er zullen meer fouten in staan, bijvoorbeeld dat een bepaalde service niet kon worden gestart wanneer je daar geen gebruik van maakt, die opmerkingen zijn meestal niet zo belangrijk als ze lijken.

Ik heb al het bovenstaande al geprobeerd,maar kan het nog steeds niet oplossen.
Waarom sluit winrar gewoon niet helemaal af als ik op het kruisje klikt, maar blijft hij bij iedere dir die ik uitgepakt heb winrar.exe op de achtergrond draaien,zodat ik die dir niet kan verwijderen.
Wel als ik in windows taakbeheer het proces beeindigd van winrar.exe
Ik snap er werkelijk niets van

Dan kan het aan de bestanden liggen die je er mee uitpakt. Stel dat die bepaalde overeenkomsten hebben. Maak in elk geval zeker dat je probeert met een RAR bestand uit andere bron of die je zelf gemaakt hebt.

Je kunt eens kijken in de logboeken. Configuratiescherm (klassieke weergave) - Systeembeheer - Logboeken. Klik in de linker lijst op Toepassing of Systeem. Maak het scherm wat breder, let op de tijden en dubbelklik in het rechter gedeelte op de fouten. Lees de beschrijving en vel een oordeel of de fouten normaal en te verwachten zijn, bijvoorbeeld omdat je een bepaald Windows onderdeel niet gebruikt, of dat er actie moet worden ondernomen. Met Google kun je meestal goed de betekenissen achterhalen.

Anders weet ik het ook niet als je het register hebt opgekuist voordat je WinRAR opnieuw installeerde. Neem contact op met de uitgever of probeer dan toch maar met een ander programma.

Ik vraag mij trouwens af of het aan de opties van de virusscanner kan liggen want die scant natuurlijk de archieven die uitgepakt worden. Probeer het eens als je scanners hebt uitgeschakeld.

Dan kan het aan de bestanden liggen die je er mee uitpakt. Stel dat die bepaalde overeenkomsten hebben. Maak in elk geval zeker dat je probeert met een RAR bestand uit andere bron of die je zelf gemaakt hebt.

Je kunt eens kijken in de logboeken. Configuratiescherm (klassieke weergave) - Systeembeheer - Logboeken. Klik in de linker lijst op Toepassing of Systeem. Maak het scherm wat breder, let op de tijden en dubbelklik in het rechter gedeelte op de fouten. Lees de beschrijving en vel een oordeel of de fouten normaal en te verwachten zijn, bijvoorbeeld omdat je een bepaald Windows onderdeel niet gebruikt, of dat er actie moet worden ondernomen. Met Google kun je meestal goed de betekenissen achterhalen.

Anders weet ik het ook niet als je het register hebt opgekuist voordat je WinRAR opnieuw installeerde. Neem contact op met de uitgever of probeer dan toch maar met een ander programma.

Ik vraag mij trouwens af of het aan de opties van de virusscanner kan liggen want die scant natuurlijk de archieven die uitgepakt worden. Probeer het eens als je scanners hebt uitgeschakeld.

Scanners uitgeschakeld zelfde resultaat,maaaaaar nu jij het zegt het is volgens mij inderdaad begonnen toen ik norton heb geupdate naar versie 2.0 dus ga ik daar eens in spitten kijken of ik daar in iets kan ontdekken. Bedankt voor deze tip alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan