WinRAR wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsme1

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Goedendag.
Ik zou graag willen weten hoe je een lijst met bestaande WinRAR Zip-archiefs in één keer hetzelfde wachtwoord kan geven zonder deze eerst uit te pakken en vervolgens weer in te pakken.
Wil deze zip archiefs dus ook niet comprimeren tot één archief. Weet namelijk wel hoe dat werkt.
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen. :)

Een goedendag itsme1.

Ik vraag me dat nou eigenlijk af en ben er best wel een klein beetje benieuwd naar ,wat dacht je nou zelf ?

Goed ja natuurlijk begrijp ik ook wel dat je anders de vraag niet gesteld zou hebben.
De bedoeling is ook je beetje op weg te helpen en de beste manier is wat gedachte te hebben over hoe je zelf een antwoord op je vraag zou geven of wat de nadelen zouden zijn.

Als je nou een wachtwoord in een zip of rar bestand kan zetten zonder dat hem hoef te openen en uit te pakken hoe veilig is dan een wachtwoord nog ,die je normaal moet opgeven als hem opent om hem uit te kunnen pakken.
Kom je op die manier dan niet voorbij de beveiliging en ben je zelfs in staat om in ingepakt bestand achter de wachtwoord beveiliging hem aan te passen.
En als dat mogelijk is stuur data een bestand toe zonder dat zelf iets met het bestand hoeft en aan te raken ,en dan kan je dat ook zip en rar bestanden online via het internet.

Ik denk dus niet dat het kan ,en zou het ook veilig idee vinden als iedereen dat zomaar wel zou kunnen.

Voor de goede orde, dit is je enige topic die je over dit onderwerp stelt. Je tweede topic is inmiddels gesloten en je berichten over dit die je her en der in topics had geplaatst zijn verwijderd. Het is niet toegestaan je vraag dubbel te stellen. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Een goedendag itsme1.

Ik vraag me dat nou eigenlijk af en ben er best wel een klein beetje benieuwd naar ,wat dacht je nou zelf ?

Goed ja natuurlijk begrijp ik ook wel dat je anders de vraag niet gesteld zou hebben.
De bedoeling is ook je beetje op weg te helpen en de beste manier is wat gedachte te hebben over hoe je zelf een antwoord op je vraag zou geven of wat de nadelen zouden zijn.

Als je nou een wachtwoord in een zip of rar bestand kan zetten zonder dat hem hoef te openen en uit te pakken hoe veilig is dan een wachtwoord nog ,die je normaal moet opgeven als hem opent om hem uit te kunnen pakken.
Kom je op die manier dan niet voorbij de beveiliging en ben je zelfs in staat om in ingepakt bestand achter de wachtwoord beveiliging hem aan te passen.
En als dat mogelijk is stuur data een bestand toe zonder dat zelf iets met het bestand hoeft en aan te raken ,en dan kan je dat ook zip en rar bestanden online via het internet.

Ik denk dus niet dat het kan ,en zou het ook veilig idee vinden als iedereen dat zomaar wel zou kunnen.

Als je een lijst met zips selecteert en uitpakt zal winrar al die bestanden uitpakken, behalve de bestanden met wachtwoord (als je die niet weet).
Er zit dus geen mogelijkheid in dat winrar alle geselecteerde zips van wachtwoord kan voorzien, tenzij er al een wachtwoord op zit (die je die niet weet)?
Wilde weten of Winrar automatisch alle geslecteerde zips kan voorzien van wachtwoord die nog niet met wachtwoord beveiligd zijn.
Net zoals je een lijst van zips in één keer kan uitpakken (die niet met wachtwoord beveiligd zijn).
Hoop dat iemand me kan helpen.

Dit is niet mogelijk in Winrar. Ook in de helpfile wordt dit al aangegeven.

Quote uit de helpfile van Winrar zelf: "Om bestanden te versleutelen, moet u eerst een wachtwoord opgeven in het dialoogvenster Archiefnaam en parameters alvorens in te pakken."

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo enorm lastig is het ook weer niet.
Het moet alleen in een aantal stappen:
Stap 1) Pak alle zip/rar bestanden uit, via de zips te selecteren, rechtermuisknop en dan bestanden uitpakken in een aparte map.

helpmijzip1.jpg

Stap 2) Selecteer alle mappen, rechtermuisknop en dan Toevoegen aan archief...

helpmijzip2.jpg

Stap 3) In het scherm wat dan komt, kies je onder het tabblad Uitgebreid voor Wachtwoord instellen

helpmijzip3.jpg

Stap 4) Onder het tabblad zet je het vinkje aan onder Elk bestand in een apart archief plaatsen

helpmijzip4.jpg

Na de OK toets heb je dan elke map in een apart archief.

Diverse berichten verwijderd en een bericht aangepast. Het is niet nodig op het forum elkaar ergens op aan te spreken wat niet toegestaan is. Hiervoor hebben we Moderators. graag ontopic blijven.

Dat is niet helemaal wat ik bedoel, maar ik ben blij dat iemand me serieus neemt en wil helpen! Ik wilde alleen maar vragen hoe je een lijst met zip bestanden van allemaal hetzelfde wachtwoord kan voorzien (die nog niet met wachtwoord beveiligd zijn natuurlijk), zonder eerst uit te pakken op welke manier dan ook.
Is dit mogelijk met WinRAR of een ander programma? Ik dacht dat dat kon met "Standaardwachtwoord instellen" ofzo.
Bedankt voor je reactie!

WinRAR

Dit is niet mogelijk in Winrar. Ook in de helpfile wordt dit al aangegeven.

Quote uit de helpfile van Winrar zelf: "Om bestanden te versleutelen, moet u eerst een wachtwoord opgeven in het dialoogvenster Archiefnaam en parameters alvorens in te pakken."

Je zei dat dit niet mogelijk is met WinRAR. Kan jij me misschien vertellen waarmee het wel kan?
Ik dacht dat je in het hoofdvenster van WinRARde geselecteerde zips een wachtwoord kon geven. (die nog geen wachtwoord hebben), volgens mij dacht jij hetzelfde met "bestanden versleutelen". Als je namelijk eerst de files uit de archiefs elk in eigen map uitpakt en dan weer elke map in apart archief, pak je de mappen in, niet de files op zichzelf. Ook vind ik het niet fijn als je eerst alles moet uitpakken alvorens je het kan zippen. Wil gewoon die zip files zelf aanpassen zeg maar. :)
Bedankt voor reactie!

Je gaf al duidelijk aan dat je niet eerst de bestanden uit wilt pakken dus dat advies heb ik je niet gegeven :)

Ragdoll was al duidelijk met de opmerking dat achteraf een wachtwoord geven niet de integriteit van het versleutelen ten goede komt.

Wat ik persoonlijk doe is de rar- of zipfile opnieuw inpakken maar dan op "geen compressie" en voorzien van een wachtwoord. Je krijgt dan wel een rar in een rar file maar het zijn dan wel afgeschermde bestandjes.

Achteraf een file van wachtwoorden voorzien kan niet omdat Winrar elk bestand in de rarfile voorziet van dat wachtwoord en dat kan alleen bij het inpakken.

Ik snap je niet helemaal, sorry.
Dan zal het wel niet mogelijk zijn (met WinRAR). Houdt het op.
Bedankt voor je moeite in ieder geval! :)

Dat is niet helemaal wat ik bedoel, maar ik ben blij dat iemand me serieus neemt en wil helpen! Ik wilde alleen maar vragen hoe je een lijst met zip bestanden van allemaal hetzelfde wachtwoord kan voorzien (die nog niet met wachtwoord beveiligd zijn natuurlijk), zonder eerst uit te pakken op welke manier dan ook.
Is dit mogelijk met WinRAR of een ander programma? Ik dacht dat dat kon met "Standaardwachtwoord instellen" ofzo.
Bedankt voor je reactie!

Vanaf versie 4.00 heeft WinRAR een mogelijkheid om wachtwoorden te beheren.
Zie: http://user.online.be/~hdesmet/rar/index.html?helporgpasswords.htm
Misschien dat je daar je gading in vindt?

(Start WinRAR, open de map met alle WinRAR archieven die je wenst te verwerken. Rechtermuisknop op een archief en kies voor "Standaard wachtwoord instellen")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan