Winrar, winzip, 7-zip probleem;

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
Ik gebruik al vele jaren winrar, en vroeger winzip, en nooit problemen. Totdat ik pas
iets nieuws moet inpakken en wel als volgt;

Ik moet een map in winrar plaatsen met in die map nog 2 mappen en wat losse files.
Dus zeg maar, map A, met daarin 2 mappen genaamd B en C, en wat files.
Wanneer ik er nu een winrar, zip of 7zip van maak dan verwacht ik dat ik 1 map A heb,
met daarin de andere dingen. Maar iedere keer krijg ik dan een map A, met daarin weer
een map A, en daarin dan pas map B en C en die files!!

En ik snap dit niet, ik vraag niet om de hoofdmap in nog map met dezelfde naam te doen.
En wat ik ook probeer, het lukt me maar niet om maar 1 map A te krijgen, en ben er echt
vele uren mee bezig geweest.

Kan iemand me alsjeblieft hiermee helpen, want dit is erg belanrijk voor me.
alvast bedankt,

Leon
 
Hier kan ik mij wel iets bedenken; de inhoud van de map moet zonder de map zelf worden ingepakt of bij het uitpakken zal je moeten kiezen voor "pak hier uit" (bij rechts klikken in het context menu). Dat betekent: wanneer je het hele pad inpakt dan moet je bij het uitpakken de hoofdmap niet meer specificeren, want die map wordt vervolgens automatisch aangemaakt en staat er zo dus twee keer.

Behalve dat, zijn er een aantal uitpakkende programma's die niet de keuze geven om "hier" uit te pakken maar altijd, als voorkeuze in het dialoog wat verschijnt, het pad geven met de bestandsnaam er achteraan als een nieuwe map naam. Zo houd je de inhoud van verschillende archieven gescheiden van elkaar. Deze extra te maken map moet ik ook altijd weghalen uit het laatste deel van het pad. Dat meerwerk is normaal. Als alternatief, wanneer er geen context menu item is als "Hier uitpakken" kan je via verkenner het archief openen en de bestanden, als je die dan in het programma ziet, naar de gewenste plek slepen.
 
Bedankt voor je reactie Alfred 2, maar helaas heeft je antwoord me niet verder kunnen helpen.
Het punt is niet zozeer het uitpakken maar juist in inpakken.

Ik heb de .rar nodig om een spel te releasen dat ik heb gemaakt, en het punt is dat mensen niet lezen zoals je
misschien wel weet. Men pakt meteen uit en wil dan spelen, en begint dan te klagen dat de game niet werkt.
Terwijl dat niet het geval is, men pakt verkeerd uit. En de uitleg leest men niet zoals gewoonlijk.
Ik weet dat het WEL mogelijk is om maar 1 hoofdmap te hebben, want als ik andere games zie van gelijke strekking
dan hebben zij wel 1 hoofdmap. Kan helaas die mensen niet benaderen om te vragen hoe of ze het doen.

Probeer nu al een dikke 2 weken een oplossing hiervoor te vinden maar kom niet verder,
Leon
 
Als je hem inpakt volgens de manier dat Alfred 2 in zijn eerste stuk uitlegd (dus zonder de hoofdmap) gaat uipakken wel goed.
Dus map B en C en de losse bestanden inpakken naar een rar A genoemd.
Bij uitpakken zal je dan map A met daarin de rest hebben.
 
Ja, archiveren zonder de hoofdmap maar de naam van die map lenen aan het ingepakte bestand zal het meest logisch zijn en aan de bevestiging van het pad in de dialoog, die de meeste mensen krijgen hoeft niemand dan iets te veranderen.

Behalve wanneer je 7Zip hebt en kunt kiezen voor "Hier uitpakken" misschien. Of als je het bestand in verkenner opent om het te bekijken en dan de bestanden gaat slepen. Nu mist de hoofdmap. Je zal er bij moeten vermelden dat het in een map met de naam van het archief moet komen te staan. Wanneer ik iets download dan is bij mij de praktijk dat ik dan altijd een dubbele map naam zie. Dat is zo gebruikelijk dat ik het niet als een probleem zie. De opdracht is natuurlijk: pak het uit en niet: zet het in een map met de naam van het archief. Volgens mij moet je het dus gewoon zo doen.

Geef het te downloaden bestand anders de naam "game" "archive" "package" "root" "mod" of "compressed" mee. Het zou leuk zijn als het dan niet op z'n plek kwam en niet jou schuld.

Vroeger maakte ik wel eens zelf uitpakkende archieven. Er komt dan .exe achter te staan. Dat is wel opdringeriger maar het geeft de ontwikkelaar het voordeel om het pad zelf te kunnen bepalen. Of beter gezegd: dat de gebruiker er geen invloed op heeft.
 
ALLEMACHTIG, WAT EEN MALLOOT BEN IK TOCH OOK !!!

Echt, ik heb een week geleden van 12 uur s avonds tot 3:45 uur s nachts dit zitten proberen,
maar telkens deed ik t dus fout zoals ik boven geschreven.
Terwijl het zo logisch is, zo ontzettend simpel en logisch!!!
Ik werk al zeker 16 jaar met winzip en toen winrar!!!
Echt, ONGELOOFLIJK !!!

Dus bedankt voor deze eye opener, snap gewoon niet dat ik niet zelf op dat idee ben
gekomen.
Bedankt !!!

Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan