Winsock hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

NarcoticV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje over netwerkprogrammeren.
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een server, die op een poort connecties moet behandelen en vasthouden van 1-8 clients tegelijk. Het gaat om een potje poker, waarbij de clients allen in verschillende programmeertalen geschreven kunnen zijn.

Ik heb tot nu toe het netwerkgedeelte voor me uitgeschoven, en de hele structuur van de server opgezet. Ooit zal ik er wel aan moeten beginnen; vandaar dat ik met winsock aan de gang ben gegaan.

Winsock vind ik echter vrij verwarrend - ik heb nog geen tutorial gevonden die ingaat op het accepteren en onderhouden van meerdere connecties tegelijk. Ik vind het belangrijk dat accept() niet mijn hele server blokkeert, aan de andere kant zou ik liefst wel een single-threaded programma schrijven.

Liefst zou ik een gratis library van het internet halen die me alles lekker makkelijk maakt, vandaar dat ik vraag of éen van jullie me iets kan aanbevelen.

Zo niet, dan zou ik graag weten wat in jullie mening de beste socketstrategie is voor dit probleem (blocking sockets, non-blocking sockets, singlethreaded/multithreaded etc).

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan