Winsock, Visual studio 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

testertje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Hoi.

Ik ben net begonnen met programmeren voor applicaties.(Heb hiervoor via msdn visual studio 2010 ultimate aangeschaft.)
Nu wilde ik om al wat kennis op te doen de volgende chat gaan maken: De tutorial.
Nu kom ik bij een punt dat ik winsock moet gaan toevoegen. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat visual studio 2010 ultimate dit niet meer heeft.
Als je toch winsock wild gaan gebruiken moet je hiervoor speciale .dll files gaan zoeken en erin zetten. Hierbij loop ik dus vast.
Ik kan zeer weinig tot niks vinden over hoe ik dat moet doen en waar ik die files kan vinden.

Vraag(en): (ik hoef niet op alle vragen antwoord)
- Kan iemand mij helpen om die bestanden te vinden en toe te voegen?
- Weet iemand hoe ik dit stukje weg kan laten en eventueel kan vervangen door tcp?
- Weet iemand een ander voorbeeld tutorial waarbij je dit niet nodig hebt?

PS: heb al enige ervaring met programeren opzig. (html php mysql c++ heb ik al vaker mee gewerkt)
Heb al geprobeerd uit boeken te leren Dit boek. alleen hier zie ik niet wat ik doe. Ik zien hoe mensen het doen om te kunnen leren.

hallo,

Ik heb even de tutorial ook gedaan om te kijken wat precies de bedoeling was.
Het probleem is dat deze tutorial een plugin gebruikt die ik niet op mijn pc heb staan (AxMSWinsockLib) en niet kan vinden.
ik heb ook naar de opzet van de tutorial gekeken en dit is zeker geen geschikte tutorial, omdat er veel te veel in 1 keer wordt gebeurd.
ik zou aanraden begin eerst met het begin. Helaas kon in geen goede tutorial vind die het begrijpenlijk uitlegt dus....:

sleep een textbox en een button op het form (het formulier).
dubbel klik op de button. (je komt dan in de code)
Alles wat tussen haakjes staat is hoe lang de code geldig is, dus zet je iets in de haaksjes dan is het daarbuiten niet te gebruiken.
op het moment dat er op de button wordt gedrukt gaan we naar de code daarvan zoals deze:

Code:
        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {

}

nu gaan we er voor zorgen dat er iets in komt te staan:

Code:
        {
            textBox1.Text = "Je hebt net op button1 gedrukt!";
        }

druk nu maar eens op het de debugknop (afspelen om te testen) en druk op de knop.

nu ga je een if-statement maken. we gebruiken het zelfde formulier.

Code:
        {
            if (textBox1.Text == "")
            {
                MessageBox.Show("Er staat niets in textBox1!", "Titel");
            }
            else if (textBox1.Text == "Hallo")
            {
                MessageBox.Show("Hallo terug", "Titel", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
            }
            else
            {
                MessageBox.Show("jij zei: " + textBox1.Text, "jij zei:");
            }
        }

De volgende dingen die je zou leren zijn for-statement, dan while-statement, do-while statement, switch statement, for-each statement, functions, methodes, classes, abstract classes, stuct class, openfiledialog.

Ik hoop dat het verder gaat lukken! :D en veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan