SuperABC
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 jul 2009
- Berichten
- 327
Ik ben sinds kort bezig met winsock. Ik heb gelukkig een mooie pagina gevonden: deze.
Ik wil dat de client een char array naar de server stuur, de server is bij voorkeur mijn eigen computer, dan zou het fijn zijn als de server de ontvangen chars netjes naar een file schrijft. Ik mag aan nemen dat ik dus een progje ga maken die het verstuurt en eentje die de ontvangen chars weg schrijft. Op die site lijkt heel veel te staan. Maar voor ik nog maar begonnen ben:
Error 1 fatal error LNK1104: cannot open file 'libws2_32.obj'
Alle includes, libs en exceutable, staan allemaal naar de juiste plaats in de win V6.1 SDK.
Graag zou ik willen weten als die error weg is, hoe ik dus het liefts eerst lokaal een char reeks kan verzenden en ontvangen. Ik snap van die voorbeelden wel hoe de client dan iets weg stuurt, maar niet echt hoe de server (mijn progje) ze dan ontvangt?!
De huidige code waarbij die error optreeds is zo:
#ifndef WIN32_LEAN_AND_MEAN
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#endif
#include <windows.h>
#include <winsock2.h>
#include <ws2tcpip.h>
#include <iphlpapi.h>
#include <stdio.h>
// En alleen nog maar een int main...
Als ik het stukje ifndef t/m endif weg haal zijn de errors, zeer veel, en allemaal in de .h files van die winsock dingetjes. Lijkt mij dat die .h files wel goed zijn!
Ik wil dat de client een char array naar de server stuur, de server is bij voorkeur mijn eigen computer, dan zou het fijn zijn als de server de ontvangen chars netjes naar een file schrijft. Ik mag aan nemen dat ik dus een progje ga maken die het verstuurt en eentje die de ontvangen chars weg schrijft. Op die site lijkt heel veel te staan. Maar voor ik nog maar begonnen ben:
Error 1 fatal error LNK1104: cannot open file 'libws2_32.obj'
Alle includes, libs en exceutable, staan allemaal naar de juiste plaats in de win V6.1 SDK.
Graag zou ik willen weten als die error weg is, hoe ik dus het liefts eerst lokaal een char reeks kan verzenden en ontvangen. Ik snap van die voorbeelden wel hoe de client dan iets weg stuurt, maar niet echt hoe de server (mijn progje) ze dan ontvangt?!
De huidige code waarbij die error optreeds is zo:
#ifndef WIN32_LEAN_AND_MEAN
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#endif
#include <windows.h>
#include <winsock2.h>
#include <ws2tcpip.h>
#include <iphlpapi.h>
#include <stdio.h>
// En alleen nog maar een int main...
Als ik het stukje ifndef t/m endif weg haal zijn de errors, zeer veel, en allemaal in de .h files van die winsock dingetjes. Lijkt mij dat die .h files wel goed zijn!
Laatst bewerkt: