JeroenSpock
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jul 2019
Mijn vorige vraag is opgelost, ik wou excel zelf het aantal producten laten optellen tot een bepaalde datum (kolom B en S in de voorbeelden).
Die waarde wil ik nu gebruiken om automatisch de inkoopprijs te koppelen aan de verkoop.
In tabblad verkoop geef ik een productnummer en het aantal aan in kolom D en E.
Daarna moet er in tabblad inkoop gezocht worden naar de inkoopprijs van die producten in kolom I.
De waarde moet terugkomen in tabblad verkoop, kolom U.
Er komt nog een probleem bij. Alle prijzen zijn fictief, maar bij inkoop van product 1005 is 15 euro, en vanaf 5 of meer kosten ze 10 euro.
In het voorbeeld heb ik eerst 4 zakken verkocht van 10 euro, daarna 2 zakken waarvan 1 uit de €10 inkoop en 1 zak uit de €15 inkoop.
De inkoopprijs voor die 2 zakken wordt dan €12,50.
De gele cellen van tabblad verkoop vul ik handmatig in, welke formule heb ik nodig zodat het automatisch gaat?
Voorbeelden, ik kan eventueel de bestanden uploaden.
Die waarde wil ik nu gebruiken om automatisch de inkoopprijs te koppelen aan de verkoop.
In tabblad verkoop geef ik een productnummer en het aantal aan in kolom D en E.
Daarna moet er in tabblad inkoop gezocht worden naar de inkoopprijs van die producten in kolom I.
De waarde moet terugkomen in tabblad verkoop, kolom U.
Er komt nog een probleem bij. Alle prijzen zijn fictief, maar bij inkoop van product 1005 is 15 euro, en vanaf 5 of meer kosten ze 10 euro.
In het voorbeeld heb ik eerst 4 zakken verkocht van 10 euro, daarna 2 zakken waarvan 1 uit de €10 inkoop en 1 zak uit de €15 inkoop.
De inkoopprijs voor die 2 zakken wordt dan €12,50.
De gele cellen van tabblad verkoop vul ik handmatig in, welke formule heb ik nodig zodat het automatisch gaat?
Voorbeelden, ik kan eventueel de bestanden uploaden.