• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Winst weergeven als percentage naast Draaitabel Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekestein

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2019
Goedemiddag,

In bijgevoegde Excel draaitabel probeer in kolom R, geen onderdeel van de draaitabel, aangezien een berekend veld invoegen niet mogelijk is (volgens mij).
Graag zou ik willen als je de periode wijzigt de % meeveranderen. Dit gaat goed, zolang er geen subtotalen voorkomen.
wat moet ik in de formule aanpassen zodat het niet uitmaakt of er wel/geen subtotaal voorkomt.

Ik hoor het graag:).
Hartelijke groet, Caspar

Caspar, ik zie de bijgevoegde draaitabel niet?!

Probeer de cellen uit te typen als formule.

Typ in cel R5 bijvoorbeeld P5/E5 en dan doortrekken.(dus niet in de draaitabel klikken om naar cellen te verwijzen)

Laatst bewerkt:
Dat deed ik voorheen altijd, alleen als je de periode aanpast en het aantal kolommen verandert dan klopt de formule niet meer.
als je de formule dynamisch maakt, door naar de draaitabel te laten verwijzen maakt het aantal kolommen niet uit.

het nadeel hiervan is dat je naast iedere kolom ook een % krijgt en niet alleen de laatste kolom....

Dan zet je er toch een 2e draaitabel naast en verberg je een aantal kolommen. Met een slicer kan je beide draaitabellen filteren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan