• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

winstmarge berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien124

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
34
Besturingssysteem
mac OS
Office versie
MS 365 op een Mac en excel 2016
Beste Forum leden,

wie kan mij helpen (zie bijgevoegd bestand) om de winstmarges automatisch te laten bereken door enkel de gewenste inkoopprijs en winstmarge in te vullen en op de knop bereken te drukken. Vervolgens moet er in de kolommen ernaast bij de voorbeelden de uitkomst in de tweede varianten komen dus over de inkoopsprijs en in de verkoopprijs.

Alvast bedankt Bekijk bijlage Winstmarge berekenen per product 2016.xlsx
 
Ik zou het op een andere manier doen, namelijk met berekeningen en niet met een VBA code. Dit lijkt mij niet nodig.

Ik heb een voorbeeldbestandje gemaakt waarin de keuzelijsten in de cel zelf zitten. Hierdoor kun je met een ALS vergelijking kijken welke keuze is gemaakt en dan kiest het programma de juiste formule.
Bekijk bijlage Winstmarge berekenen per product 2016 kopie.xlsx

De formule klopt niet helemaal met wat jij wilt maar dan weet je hoe het gedaan wordt. Als je meer hulp wilt zeg je het maar:) En als je per se een VBA code wilt kan dat ook.
 
Ik zou het ook gewoon met een formule doen.
 

Bijlagen

  • Winstmarge berekenen per product 2016.xlsb
    10,4 KB · Weergaven: 242
Dank jullie wel voor jullie input. Top! Ik wilde vragen of het misschien nog mogelijk was om het antwoord gelijk in de twee voorbeelden te zetten. Dus bij enkel het invullen van inkoopsprijs en marge het antwoord in zowel over de inkoopsprijs als in de verkoopprijs te zetten. Bedankt alvast.
 
Dat kan je toch ook zelf afleiden uit de formule in C10?
 

Bijlagen

  • Winstmarge berekenen per product 2016(1).xlsb
    10,5 KB · Weergaven: 168
Idd VEnA dat kan ik ook herleiden uit het antwoord maar ik dacht een formule erin te zetten waar het automatisch in wordt gezet. Ga er mee aan de slag ben er al heel erg mee geholpen. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan