Winupgro en Hidires

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
De bovenstaande namen doen mijn virusscanner alarm slaan. Echter ik krijg ze niet weg. Heb het register doorgespit en opgeschoond, een removal tool van Symantec geprobeerd maar bij één gebruiker komt x op x hetzelfde alarm terug. Iemand eenig idee hoe er af te komen? De gebruiker zit in een Smallbusiness netwerk. Computers draaien Win7.
 
Ik heb hieronder een aantal instructies opgesomd. Gebruik eerst TFC om een aantal tijdelijke bestanden van je computer te verwijderen en voer daarna een snelle scan met Malwarebytes' Anti-Malware uit om te scannen naar malware.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Download TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Download Malwarebytes' Anti-Malware hier en sla het op je bureaublad op.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje staat bij Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware en klik daarna op Voltooien.
  • Ga nadat het programma is geopend naar het tabblad "Update" en klik op de knop "Controleer op updates". Laat het programma de updates downloaden en installeren.
  • Ga daarna terug naar het tabblad "Scanner".
  • Selecteer "Snelle Scan" en klik daarna op de knop "Scan".
  • Het scannen kan wel een tijdje duren, dus heb geduld.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op "OK", daarna op "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is en klik daarna op "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en er zal gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Sta dit toe.

Het logje wordt automatisch bewaard door Malwarebytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door onder het tabblad "Logs" van het programma.

Post de inhoud van dit logje in je volgende bericht. :thumb:
 
Hai Gammo123,

Bedankt voor je reactie. Prog staat inmiddels te scannen. Had wel uitgebreide scan aangevinkt :o dus zal wel iets langer gaan duren. Als die klaar is post ik het log bestand.

Mvgr, René.
 
Is ook goed, maar een snelle scan is eigenlijk altijd voldoende.

Als de volledige scan erg lang duurt, dan kan je natuurlijk de scan afbreken en alsnog de snelle scan uitvoeren. :thumb:
 
De scan inderdaad maar even afgebroken. Waren 7 geïnfecteerde bestanden gevonden. Log opgeslagen. Daarna de snelle scan gedaan. Dat ging een stuk sneller. 11 geinfecteerde bestanden gevonden. Log werd gemaakt. opnieuw opgestart maar alle logs zijn verdwenen. Heel vreemd. Overigens werd in verschillende bestanden de "Bagle" worm gevonden. Die naam was ik al tegengekomen op de site van Symantec. Enfin ik ben benieuwd of de virusscanner de komende dagen rust mag houden :rolleyes:
Hartelijk dank voor je tip en ik laat in ieder geval nog even weten of dit afdoende was. Zet de vraag voorlopig op, opgelost.
 
Ik was al bang dat het de Bagle-infectie was. :(

Deze infectie is vrij lastig te verwijderen en daarom raad ik je aan om je pc even te laten controleren op een forum dat gespecialiseerd is in malwareverwijdering:

Ik stel voor dat je je op één van de bovenstaande forums registreert en daar je probleem uitlegt. Vermeld ook duidelijk dat je pc geïnfecteerd is/was met Bagle. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan