WinXP 64bit en WinXP 32bit dualboot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekW

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2002
Berichten
56
Bij m'n nieuwe Athlon 64 systeem heb ik Windows XP x64 gekocht. Dit werkt op zich prima, alleen m'n TV kaart wordt niet ondersteund (geen 64bit drivers).

Ik heb geprobeerd Windows XP 32 in dualboot te installeren (in een nieuwe partitie) en dat lukt op zich.

Als ik dan weer XP x64 opstart, geeft deze een BSOD (STOP: 0x0000007b) vanwege een zogenaamde harddisk fout.
Wanneer ik dan XP x64 opnieuw (eroverheen) installeer werkt deze weer.

Als ik daarna echter weer XP 32 opstart.... geeft deze dezelfde BSOD! En als ik dan XP 32 opnieuw installeer... inderdaad, dan doet XP x64 het niet meer.

Hoe kan dit? Wat doe ik eraan?
Alvast bedankt!
 
Ik heb geen ervaring met 64 bits windows maar ik kan me zo voorstellen dat je busdrivers en andere hardware drivers ook 64 bits worden uitgevoerd (softwarematig) Die kunnen op dat moment dus niet worden aangesproken door 32 bits versies (of andersom). Misschien schrijft microsoft hier iets over?

Misschien kun je om het werkend te krijgen 2 apparte harde schijven inbouwen.
 
Eerst had ik op een partitie zowel win32 als win64 geinstalleerd (wel in eigen folders). Dat ging zowieso niet goed. Vervolgens heb ik ze op twee partities geinstalleerd, ging ook niet goed.

Uiteindelijk XP32 op een andere harde schijf gezet.... en helaas dezelfde problemen.

Bij Microsoft heb ik geen oplossing voor dit specifieke probleem kunnen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan