winxp en win98 samen

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja ik mis het blad waar ik moet kiezen denk of ik word hier stillekes gek :( waneer krijg ik tijdens de installatie de mogelijkheid te kiezen tussen men schijven ?

pfff hehe veel werk elke keer formateren terug installeren dan xp en weer zien dat nie gelukt is

tis waarschijnlijk weer een prul dat ik vergeet of niet zie maar ja ...

Je installeert Win 98, formatteert schijf, installeert op C:\ ofzo (FAT32).

Na installatie 98 stop je CD XP erin en start je opnieuw op. Je krijgt de installer van XP en dan geef je op dat je XP op de D:\ wilt installeren.

kijk he , ik klik op de c schijf daar staat dus win98 op d is leeg , dus xp erin en start op maar dan krijg ik het installatie vak waar ik moet kiezen en wat blijkt dat op de d schijf hier win98 staat en de c is leeg ... kan dit ( is dus juist andersom dan in win98 vergeleken met het opstart vak )

dus zou je denken dat ik xp op de c moet installeren niet ?

Nee :confused:

Start EEN besturingssysteem op. Formatteer de andere schijf.

Herstart de PC met een opstartdiskette, formatteer de andere schijf.

Je hebt nu 2 lege schijven.

Begin van voor af aan. Dus eerst Win 98 op bijvoorbeeld C:\ en daarna Win XP op D:\.

oke , dat had ik toch gedaan dacht ik hoor maar kzal het morgen nog eens proberen sory omdat het zo slecht lukt je bent hartelijk bedankt hoor als ik eens iets kan terug doen laat het maar weten :thumb:

slaapwel misschien tot morgen
groetjes
johnny;)

heel zeker !

hierse ge krijgt ne kus ale ja nie voort zeggen e anders gaan we oftopic :) (lol)

heb anders hoop dat het nu lukt xp is aan het installeren en heb eens even geprobeert de schijf waar xp opstaat los te maken en 98 starte gewoon op dus misschien ist nu gelukt ( hoooooop )

groetjes

win98 staat op één schijf xp op de anderen , problleem is dat ik niet kan kiezen bij het opstarten ik moet dus de flatkabel uittrekken om de één of de anderen te kunnen draaien niet goed dus :confused:

Laat die kabels nou eens zitten. Vind je het gek dat je PC in de war raakt.

2 mogelijkheden:
1. XP op D:\ ziet 98 niet en geeft daarom geen bootmenu. Probeer opnieuw zonder kabelgeklooi.
2. Draai een upgrade vanuit Windows 98, NAAR een andere HDD.

Het vreemde is dat ik er nooit problemen mee heb gehad en altijd vanzelf een bootmenu heb gekregen.

Anders krijg je wat KB linkjes van me hoe je boot.ini aan te passen.

xp_pc :)

tis gelukt hoor nogmaals beide schijven geformateert alles gedaan zoals je zei en nu krijg ik dus wel de mogelijkheid om van os te kiezen hehe

zeeeeeeeer bedankt :thumb:

ikke blij nu , pc was niet van mij de persoon wilde het zo graag omdat ie veel oude spelletjes niet onder xp kon draaien, ik had hem al gezegd dat ik nog nooit twee besturingsystemen naast elkaar geinstalleert had maar danzij jouw ist het me gelukt

vriendelijke groetjes
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan