[WinXP] Externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Hoi,

Ik heb een Iomega 80 GB externe harddisk gekocht voor via de USB(2). Nu heb ik deze aangesloten onder Windows XP, en ik krijg de melding dat er nieuwe hardware is gevonden, namelijk een massa opslagapparaat via de USB. Ook krijg ik gelijk een melding dat deze niet op high speed kan worden gebruikt omdat hij aan een USB1.1 poort hangt (hij is wel compatible!). Alleen ik krijg mijn drive niet in Deze computer tezien! Bij apparaatbeheer staat er als foutmelding: "Apparaat start niet". Is mijn hdd kapot?!:eek:

Harddisk al geformatteerd?

Hoe kan ik iets formatteren als ik er geen toegang tot heb? Ik zie de drive toch niet in Deze computer...

Moet hij via FDISK niet bekend gemaakt worden op de PC ?

Start>instellingen>configuratiescherm

Daar open je systeembeheer > computerbeheer

In computerbeheer ga je naar opslag>schijfbeheer. Daar kan je de schijf partitioneren en formatteren.

(fdisk in XP?)

* Zucht *

Ik heb geen toegang tot de drive!!!
Ik kan dus ook niet partitioneren. Hij staat zelfs niet bij schijfbeheer omdat hij niet succesvol is geïnstalleerd:

"Apparaat start niet..."

Oké, ik heb het zelf opgelost ;)

Om de harddisk goed te herkennen heb je nog speciale drivers nodig. Praktisch dat ze die dan niet in de doos bijsluiten. Iig, hij werkt nu!

Laatst bewerkt:
Als je in apparaatbeheer op dat apparaat klikt en de eigenschappen opvraagt moet er, als het goed is, de reden vermeld staan waarom het app. niet opstart.

Ah.. lees net dat het opgelost is :thumb: :thumb:

Geplaatst door Z-Dragon
* Zucht *

Ik heb geen toegang tot de drive!!!
Ik kan dus ook niet partitioneren. Hij staat zelfs niet bij schijfbeheer omdat hij niet succesvol is geïnstalleerd:

"Apparaat start niet..."

Oké, ik heb het zelf opgelost ;)

Om de harddisk goed te herkennen heb je nog speciale drivers nodig. Praktisch dat ze die dan niet in de doos bijsluiten. Iig, hij werkt nu!

Altijd goed de manuals lezen alvorens je iets aansluit.
Al geef ik toe dat ik dit in mijn entousiasme ook wel eens vergeet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan