winXP extra account

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue01

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Berichten
62
Ik wil een extra account aan maken in xp dat lukt opzich wel maar ik krijg in het andere account dezelf programma's als in m'n eigen account volgens mij klopt dit niet
weet iemand hier meer van?

alvast bedankt
 
Dat klopt ten dele

Ligt er namelijk aan hoe je de programma's geinstalleerd hebt.
Vaak komt er bij de installatie van een programma de vraag of je die voor alle gebruikers of alleen voor de huidige gebruiker wil installeren.

Kies je dat eerste dan worden de register en start menu onderdelen in het "All Users" profiel gezet wat dus met zich mee brengt dat dat voor elke (nieuwe) gebruiker beschikbaar is.

Installeer je de applicaties voor "Deze gebruiker alleen" dan horen anderen die applicatie niet te mogen zien omdat de applicatie dan in het profiel van de op dat moment aangelogte gebruiker gezet word.
 
Ellasar zei:
Dat klopt ten dele

Ligt er namelijk aan hoe je de programma's geinstalleerd hebt.
Vaak komt er bij de installatie van een programma de vraag of je die voor alle gebruikers of alleen voor de huidige gebruiker wil installeren.

Kies je dat eerste dan worden de register en start menu onderdelen in het "All Users" profiel gezet wat dus met zich mee brengt dat dat voor elke (nieuwe) gebruiker beschikbaar is.

Installeer je de applicaties voor "Deze gebruiker alleen" dan horen anderen die applicatie niet te mogen zien omdat de applicatie dan in het profiel van de op dat moment aangelogte gebruiker gezet word.

hoe kan het nu zo maken dat niet alle gebruikers het zelfde hebben?
 
Desbeetreffende applicaties deinstalleren en dan weer opnieuw installeren is de "netste" oplossing

anders de snelkoppelingen uit het startmenu onder c:\documents and settings\all users\ knippen en alleen in dat profiel plaatsen die de applicaties mogen gebruiken. (daarmee heb je het niet echt afgeschermd maar wel een stukje moeilijker gemaakt, sowieso zijn veel applicaties vaak weel op te starten vanuit de verkenner en dan de map waarin de applicatie geinstalleerd is maar daar is zonder netwerkomgeving en een domeincontroller met een ingerichte active directory weinig aan te doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan