winxp home kan geen map openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Het ziet er naar uit dat in winxp home opnieuw moet installeren.Het volgende is er aan de hand ik kan geen mappen openen mijn scanner doet het niet meer en een website bezoeken kan ook niet je ziet wel dat er iets geopend wordt maar dan valt het meteen weg.Systeem herstel is ook niet mogenlijk want die is uitgeschakeld waar ik niets van weet want ik heb hem aan staan.Het is net of er in windows iets is gebeurd waardoor dit allemaal gebeurd.Ik heb er geen firewall op service pack moet ik nog installeren en er staat geen virusscanner op.Het zal wel veel gevraagd zijn maar wat moet ik nu doen c formateren en hoe moet dat dan.Zit er mischien een virus in de computer bvd:(

Jij doet bijna alles wat niemand jou zal aanraden.
geen virusscanner, geen sp dat zijn toch twee heel belangrijke dingen.

Maar zorg dat je kunt opstarten vanaf de cdrom.
doe dan de cd van xp erin en start de computer opnieuw op.
Dan goed lezen wat er allemaal staat en op een gegeven moment kom je bij formatteren aan dat doe je voor de gehele harddisk en daarna xp installeren.
zorg dat je een virusscanner krijgt voordat je het internet weer opgaat en zeer zeker de servicepacks.

Dat zijn gewoon de belangrijkste dingen die je nodig hebt voordat je het internet opgaat.

Nee, alleen C:\. En als XP erop staat doe dan in vredesnaam wat Puppie je aanraadt: een virusscanner erop, dan updaten en scan eerst je hele pc (Dus ook die andere partities) voordat je verder gaat met installeren van de computer.

Als je programma's op D hebt staan dien je die ook opnieuw te installeren aangezien je de register instellingen ook kwijt bent bij het formatteren

O, progs op D:\ Je hebt gelijk, M@rio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan