Winxp installeren op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jemty

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hallo,

Ik heb een laptop (aspire1314)
De HD is verdeeld in drie partities, C:\ WindowsXP - D:\ DATA en E:\ Recovery
Mijn HD is geformatteerd in FAT 32
Mijn PC wordt alsmaar trager en ik heb geen zin om de recovery terug te zetten
( teveel programma's die ik toch niet gebruik)

Ik hen nog een WindowsXP Pro, met licentie.

Nu is mijn vraag: kan ik de partitie C:\ formatteren in NTFS ?
Zal ik geen problemen krijgen met de partitie E:\ Recovery ?

Mvg

jpj

als je gaat formatteren en een ander systeem erop zet dan zal de recovery niet meer werken als je deze nodig hebt.

Ja, die kun je NTFS formatteren en nee, je krijgt geen problemen met die recovery partitie (zolang je die maar niet wil gebruiken)
Ik heb toevallig 14 dagen terug bij een familielid hetzelfde gedaan bij een splinternieuwe Dell laptop. Daar was niet eens een aparte OS CD bij, doch slechts de OS herstel CD.

Vooraf even bij Dell gecheckt of die CD een volledige Windows versie bevatte. Dat was zo. Zolang maar niet voor een format bij Windows gekozen werd voor een herstel, werd / wordt die partitie niet benaderd / gebruikt. Installatie van een schoon Windows OS lukte dientengevolge prima, maar gelukkig zonder de vele Dell rommel en andere try-outs.

Ik zou die recovery partitie echter niet verwijderen. Daar staan ook alle drivers op! Je weet nooit of je ooit nog eens de behoefte voelt.............. Ben je handig genoeg dan download je bij HP gewoon alle benodigde drivers en maakt je eigen driver (recover) CD.

Het gebruik van recover CD's / partities kan van fabrikant tot fabrikant verschillen. Voorzichtigheid voor als je 'm ooit WEL nodig zou hebben is daarom geboden.

Laatst bewerkt:
Als ik mijn HD eenmaal in NTFS heb geformateerd, is het dan nog mogelijk om terug
te keren naar FAT32?

Mvg
jpj

Hoi !

Nee, proces is niet omkeerbaar, tenzij na een format.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan