WinXP - nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo ... ik heb een C-schijf met Windows ME erop, dat systeem loopt niet zo lekker meer. Ik heb ook een tweede HD en die is leeggemaakt. Mijn idee is die te gebruiken om XP op te zetten, en dan mijn systeem daar opnieuw op te bouwen. Klopt het dat ik:
- eerst de C 'slave' moet maken en de D 'master'
- in mijn BIOS nu opgestart moet worden via IDE 1 ipv 0 (of moet ik de stekkers omwisselen?)
- ik gewoon XP kan installeren, dat mijn HD vanzelf geformatteerd wordt en ik vanaf die HD mijn oude C-schijf kan bereiken om wat spullen op te halen?

Ik zou dus de C het liefste in takt laten, en slechts een paar backups willen maken.

Alvast bedankt!:thumb:

Hang je nieuwe schijf als master alleen aan je ide0 poort, installeer vanaf de XP cd, als deze werkt, je oude schijf als master aan ide1 of slave aan ide0, wel even de comp uitzetten als je je oude schijf erbij gaat hangen.:D

vervolg ...

De nieuwe schijf moet dus toch op IDE 0 ... ok. Ik wa snog even vergeten dat ik ook een DVD-ROM en brander eraan heb hangen. Maar even controleren waar ik die aan heb geprikt voordat ik stekkertje ga wisselen. :D

- vervolg -

Kan ik trouwens ook eerst Windows XP op mijn niuewere HD installeren en de oude C-schijf met Windows ME handhaven? Dan start de pc op via Windows ME neem ik aan. Ik kan dan ook daarna de stekkers verwisselen. Ik vraag dit, omdat ik dan mijn systeem draaiende hou totdat ik zeker weet dat alles goed is gegaan.

Of ... toch eerst omstekkeren en dan installeren?

Laatste: mijn data op C is toch veilig? De installatie van Windows XP heeft toch alleen invloed op mijn D-schijf (nieuwe C)

desolate zei:
Kan ik trouwens ook eerst Windows XP op mijn niuewere HD installeren en de oude C-schijf met Windows ME handhaven? Dan start de pc op via Windows ME neem ik aan. Ik kan dan ook daarna de stekkers verwisselen. Ik vraag dit, omdat ik dan mijn systeem draaiende hou totdat ik zeker weet dat alles goed is gegaan.

Of ... toch eerst omstekkeren en dan installeren?

Laatste: mijn data op C is toch veilig? De installatie van Windows XP heeft toch alleen invloed op mijn D-schijf (nieuwe C)

Ik zou dat niet doen, gewoon eraf halen, blijft ME er gewoon opstaan, als het fout gaat met XP kun je, als je wil opstarten met ME, deze schijf gewoon weer als master IDE0 gebruiken.

En als XP werkt, zie bovenstaande.

- vervolg -

Eigenlijk ben ik liever lui dan moe ... schroefjes loshalen, stekkertjes verwisselen ... erachter komen dat de stekkers weer net niet lekker zitten dus de HD's losschroeven en van plek wisselen ....

Maar goed .. alles voor de goede zaak!

Trouwens, vroeger was je misschien jonger, maar later zul je nog ouder zijn.

Beetje werk, en je kunt er ook nog bij zitten, enne, ben je familie van die andere Wammes?;)

Ik heb nu al rimpels op een bepaalde plek, hopelijk blijven ze daar, vallen nu niet zo op.:D

rimpels?

zolang de rimpels onder jouw bikinilijn zitten hoor je mij niet klagen!:p

Draag alleen slipjes op zaterdagavond met van die zwarte netkousen en een kort leren rokje, maar die slipjes zitten niet zo fijn ( beutje klein, auw ), en met zwemmen heb ik gewoon een bermuda aan.:D

- vervolg -

Het is maar goed dat ik dit gisteren niet gelezen heb, dat was wat onrustig geworden ben ik bang. Nu heb ik een en ander tenminste goed kunnen installeren..

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan