winxp op hp pavilion m9190

Status
Niet open voor verdere reacties.

benkapper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Berichten
3
hallo allemaal.
wie weet waar ik een driver kan vinden voor de raid om xp op deze computer te kunnen installeren. het is een asus ipibl-lb bord, op de asus site wordt dit bord niet getoond, waarschijnlijk omdat het een speciale uitvoering is voor hp/compac. hp wil xp niet ondersteunen en wil ook geen driver terbeschikking stellen. op internet bklikt dat er wereldwijd om zo'n driver wordt gevraagd.

wie weet een locatie die de raid driver voor xp heeft?
 
Ik ben er ook opzoek naar geweest zonder succes,

Weet je zeker dat vista niet goed werkt, want dat hoort hij toch echt wel met zo'n pc:thumb:

[edit]ik was niet opzoek naar de RAID drivers maar was ze volgens mij wel tegen gekomen KLIK[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Edit,

Ik heb wel op intel gezocht,maar kennelijkt niet goed.
Vista werkt bij mij prima, maar ik had grote schijven uit mijn gecrashte compu, CPU overleden, waarop ik de programmatuur voorlopig intact wil laten.

Een en ander werkt prima met deze raid driver onder XP, de floppy zit nu in de grote bay en mijn derde schijf in de kleine, daarmee zit de kast dan ook vol. Ik heb geen behoefte aan HP backupdrives.

Nogmaals dank!
 
de floppy zit nu in de grote bay en mijn derde schijf in de kleine, daarmee zit de kast dan ook vol. Ik heb geen behoefte aan HP backupdrives.

Kan je me een foto laten zien hoe je dat hebt gedaan? :) (intresse)
 
De pocket media drive bay kun je er uit schroeven en hiervoor in de plaats een harde schijf monteren, dir past zonder problemen. In de grote bay kun je een floppy hangen met twee schroeven dit zit stevig genoeg. Hij zit dan wel wat ver naar binnen of je moet de grote klep verwijderen. Aangezien je een floppy niet vaak meer zult gebruiken is het m.i.z. niet bezwaarlijk dat deze wat lastig te bereiken is. Beter dan steeds opnieuw een floppy tijdelijk aansluiten. De kabels kun je door een van de sleuven frommelen.

succes
 
Haha,

jij bedankt :D

je bent al heel wat wezen ''rommelen'' in je PC :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan