WinXP opnieuw geïnstalleerd: "Mijn Documenten" verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oli-oli

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Ik zit nogal met de handen in het haar. In een poging iemands PC op te schonen zijn er een aantal belangrijke bestanden verloren gegaan. Je begrijpt dat ik hiermee behoorlijk in mijn maag zit. Hopelijk valt er nog iets te redden.

De bedoeling was om via een netwerkverbinding de documenten te backuppen en vervolgens de schijf te formatteren (grondige schoonmaak ja). Helaas, Windhoos was dusdanig in de war dat een netwerkverbinding niet meer te realiseren was.

Daarop heb ik besloten om WinXP opnieuw te installeren, zodat ik de bestanden veilig zou kunnen overzetten. Ik heb Windows _over_ de oude versie heen gezet. Ik was in de verwachting dat Windhoos documenten gewoon zou laten staan, en alleen te installeren systeembestanden zou overschrijven. Niet dus. _Schijnbaar_ wordt op deze manier ook de map Mijn Documenten (Documents and Settings) verwijderd. OEPS! :S Dat is juist waarin die belangrijke bestanden stonden! Natuurlijk had ik deze even moeten verplaatsen naar de een rootmap maar dat is achteraf ge***, please don't gimme that.

En toch vind ik het gek, want de Administrator map (Documents and Settings) van de oude installatie staat er nog gewoon. En er staat ook een map "Expert", waartoe ik geen rechten heb. Weet iemand wat dit voor map is?

Is er een manier waarop ik deze bestanden kan recoveren? Heeft Windows de oude installatie misschien ge-back-up'd? Of moet ik al aan file recovery software gaan denken?

Laatst bewerkt:
Welliswaar mosterd na de mislukte maaltijd, maar toch: maak er een goede gewoonte van om je map [mijn documenten] in de toekomst te verplaatsen naar een andere schijf cq partitie zoals ik ook doe met mijn mailmap e.d.;)

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 26
File Recovery

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer nu PC Inspector File Recovery.

Ik realiseer me dat ik hiermee nogal off topic ga. Maar jullie lijken er verstand van te hebben en ik hoop dan ook dat jullie me verder kunnen helpen.

Daarmee zie ik wel verschillende herkenbare mapnamen, maar die bevatten allemaal een .exe met dezelfde naam als de map waarin ze staan, terwijl er foto's in horen te staan. Allemaal deze .exe 'bestanden' hebben dezelfde grootte, nl: 57344.

Verder heb ik in de (online) help files niets kunnen vinden over wat het nou precies inhoudt als de bestanden en mappen groen zijn (wat is het verschil). Je merkt, ik ben een beetje een dummy op dit gebied. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen want ik voel me erg schuldig zul je begrijpen.

Verder worden er twéé Physical drives gevonden: fixed disk #1 (37,26 GB) en Windows drive C (37,26 GB). Wie kan me uitleggen hoe dit zit? Gaat het hier om dezelfde schijf? Nb: er zit één HD in en voor zover ik weet is deze niet gepartitioneerd.

Nogmaals, hoewel OT, hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast hartelijk dank.

Het probleem is dat de oude data overschreven is, en je alleen de partitie/mft verwijzingen ziet, en daar heb je niets aan.

Voor foto's is er nog wel een tooltje, Photorec, maar of je de foto's terug krijgt.:(

Klik.

De meeste hebben geen ervaringen met deze progjes om het simpele feit dat ze niet nodig zijn geweest.

Maar zoals ik al in mijn vorige post aangaf, helaas, pindakaas.
Zie het maar zo, over honderd jaar weet niemand het meer.:thumb:

Bedankt

Hartstikke bedankt voor jullie hulp allemaal. Helaas vergeefs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan