winxp pro start zeer traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je geen tweede IDE kanaal op je moederbord zitten.
(secundairie), die zit naast je eeste kanaal op je moederbord, waar ook zo een IDE kabel in past, (die zit bijna op elke computer) of is het een hele oude computer.
Die kaart is waarschijnlijk een IDE uitbreidings kaart, misschien weet iemand anders op het forum hoe je die aan moet sluiten, ik heb er geen ervaring mee, of misschien heeft hij de geest gegeven.
Kijk eerst even of je een tweede IDE kanaal kan vinden dan kan je daar je CDRW op aansluiten.

jawel, maar zoals ik al zei, die kabel van de cd-r die niet werkt is nog eens extra breed tov de kabels van de werkende cd-r en de hd, en die past dus niet in het gwn ide 'stopcontact',
ik denk dat er iets mis is met die uitbreidingskaart ofzo,alhoewel het rode lampje onderaan de kaart wel brand als ze erin steekt, weet er iem meer over dit soort (oude?) bredere ide-kabels?

mvg o'neil

Laatst bewerkt:
Je moet ook gewoon een nieuwe IDE kabel kopen (3 of 4 euro) en die in je tweede IDE kanaal op je mobo stoppen, daar kan je dus ook weer 2 apparaten op aansluiten en heb je die kaart helemaal niet nodig.
Heb ik nou goed begrepen dat je dat tweede kanaal gevonden ja of nee. (wees eens wat duidelijker)
Als dat allemaal te moeilik voor je word kan je het beste de cdrom van de kabel afhalen (middelste connector) en je brander daar opzetten gejumperd als slave.
Jumpers zitten aan de achterkant van je cdrw, meestal staat op het apparaat aangegeven wat master of slave is of anders in je handleiding van je cdrw.

het is echt niet te moeilijk hoor, zo'n leek ben ik nu ook weer niet,
ik weet het tweede ide kanaal wel zitten, maar het "stopcontact" van de cd-r(die niet werkt) is niet zo gemaakt dat de "regular" ide kabels erin passen, er zitten meer pinnetjes in, hij is breder dan die van de andere cd-r, en euhm, ik zei jawel op de vraag of ik een 2de ide kanaal vond dus jij kan mss beter een beetje beter lezen,
grapje hoor ;)
maar dat is dus geen goed kanaal voor die cdrw,

mvg

Ik snap er niets meer van, misschien dat iemand anders je verder kan helpen.

Weet je zeker dat het niet de XxhjplzzGTSS905AA432 special voor scud lancering is die zichzelf ontlaad als je hem in het stopcontakt douwt, in plaats van een cdrw ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan