WinXP ProSP3 ziet de inhoud van mijn externe HD niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter cwtol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cwtol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Heb pech gehad, de interne HD heeft het begeven, dus alles van WinXP Pro SP3 opnieuw geïnstalleerd.
Vorige maal zag Windows mijn externe HD gewoon, d.w.z. de gehele inhoud op deze externe HD.
Bij de Eigenschappen echter geeft die externe HD wel aan: 440,3Gb gebruikt, 559,9Gb vrij.
In een zgn. DOS-scherm vraag ik de externe HD op: start gewoon, maar na het commando dir krijg ik: Invoer-/uitvoerfout
Het commando dir werkt gewoon goed bij andere mappen en bestanden overigens, het ligt dus niet daaraan.

Hoe kan dit dat de toch aanwezige inhoud niet zichtbaar is?
WINXPPro wil die zelfs die externe HD helemaal formatteren. Heb er teveel bestanden op staan.

Wie kan mij helpen?

Eerst met een tooltje of een andere pc een backup van je vitale bestanden maken, als je dat niet al gedaan hebt.
Je hebt de C: (windows) partitie al opnieuw geformatteerd en WXP opnieuw geinstalleerd begrijp ik? Dat werkt nu goed?

Die externe disk, hoe oud is die? Als daar veel fouten op staan dan kan het zijn dat niet alle bestanden meer terug te halen zijn.
Dat je via dos de index (dir) geheel ziet staan zegt niets over de toestand van de bestanden zelf...
Wat je kan doen is de schijf rechtstreeks aan de disk controller (intern) hangen en eens kijken of het probleem dan nog bestaat.
In ieder geval eerst proberen je bestanden te redden (of heb je een goede backup?).
Er zijn wel tooltjes om je harddisk te testen en te repareren als dat mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan