WinXP Slomotion

Status
Niet open voor verdere reacties.

afoekema

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
16
Hallo,

Als ik windows opstart dan gaat ie eerst wel lekker, maar na een paar seconden (moet ie nog wat dingen starten) gaat ie inenen traag en het beeld is alsof je je videokaart nog niet geïnstalleerd hebt. Een soort van slomotion opbouw met iconen.

Het gekke is alleen dat als ik ctrl alt delete en taakbeheer kies, dat ie dan wel weer "doorschiet".

Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe videkaart heb gekocht.
Ik had eerst een Ati Radeon 9550 Saphire en heb er nu een MSI Geforce7600GS AGP in.

Ik denk dat het hier ergens aan moet liggen maar weet niet wat, iemand bekend hiermee?

bedankt alvast
 
Heb je die software van die oude kaart verwijderd en de van de nieuwe kaart geïnstalleerd?
 
Heb je die software van die oude kaart verwijderd en de van de nieuwe kaart geïnstalleerd?

uh ja, ik had met de oude kaart erin de drivers en alles ervan verwijderd
toen uitgeschakeld en nieuwe kaart geplaatst
daarna opgestart en drivers geïnstalleerd... (nieuwsten via internet)
 
M.b.t. het 'langzaam' updaten van de snelkoppelingen op het bureaublad heb ik zelf baat gehad bij de volgende oplossing. Het kost je wel (wat) intern geheugen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer]
"Max Cached Icons"="8192"

Snel in je systeem te zetten met het volgende (plakken in het Start -> Uitvoeren vakje):

reg.exe ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" /v "Max Cached Icons" /t REG_SZ /d 8192 /f

Herstart het systeem 2x na afloop van de aanpassing, en kijk of die icoontjes bij de 2de herstart niet meer in 'slow motion' op je scherm verschijnen.

Indien daarna nog in slow motion, hoop ik dat anderen nog een hint voor je hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
M.b.t. het 'langzaam' updaten van de snelkoppelingen op het bureaublad heb ik zelf baat gehad bij de volgende oplossing. Het kost je wel (wat) intern geheugen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer]
"Max Cached Icons"="8192"

Snel in je systeem te zetten met het volgende (plakken in het Start -> Uitvoeren vakje):

reg.exe ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" /v "Max Cached Icons" /t REG_SZ /d 8192 /f

Herstart het systeem 2x na afloop van de aanpassing, en kijk of die icoontjes bij de 2de herstart niet meer in 'slow motion' op je scherm verschijnen.

Indien daarna nog in slow motion, hoop ik dat anderen nog een hint voor je hebben.

Tijs.

Dit is wel een handige tip inderdaad, maar het werkt helaas niet. Ik had dit ook niet echt verwacht omdat juist door de video kaart? het soms enorm traag is.

Echter hoop ik dat iemand dit probleem alsnog herkent...
 
Kijk welke taak dit veroorzaak en als je er achter bent welke doe dan bij start>Uitvoeren>msconfig type en kijk wat je weg kan doen bij het opstarten.
Lukt jou wel ^^
 
Kijk welke taak dit veroorzaak en als je er achter bent welke doe dan bij start>Uitvoeren>msconfig type en kijk wat je weg kan doen bij het opstarten.
Lukt jou wel ^^

Ik denk ook dat inderdaad een of andere taak dit veroorzaakt. Ik krijg het nu overigens wat vaker, met ctrl alt delete doet ie dan wel weer normaal... :confused:

Zal 't uitvogelen :D

[edit]

Ik bedenk me net dat ik zonder drivers te deinstalleren de oude 56k6 modem eruit had geplukt! (vraag me niet waarom die modem erin zat hehe).
Ik zie dan ook in de taakmanager slserv.exe staan en smartlink bij msconfig. Ik zal even kijken of ik hiermee ook uit de brand ben!
 
Laatst bewerkt:
>>>Ik had eerst een Ati Radeon 9550 Saphire en heb er nu een MSI Geforce7600GS AGP in<<<<
Beetje erg grote verandering voor XP,denk toch dat daar het probleem zit..

Beter XP er nieuw opzetten,dat dat de oplossing is.
 
>>>Ik had eerst een Ati Radeon 9550 Saphire en heb er nu een MSI Geforce7600GS AGP in<<<<
Beetje erg grote verandering voor XP,denk toch dat daar het probleem zit..

Beter XP er nieuw opzetten,dat dat de oplossing is.

Uhm, ja dat was een aangename upgrade inderdaad :) , maar is dat zo "drastisch" voor xp dat die daarvan van slag raakt?

Ik heb echter mijn modem verhaal niet met succes gedaan, nog steeds hetzelfde probleem.

Ik zal m'n register eerst opschonen en dan opnieuw kijken.

Windows eropnieuw opzetten wilde ik eigenlijks uitstellen tot Vista... Staat nu zoveel ingesteld bij mij... *geen zin om xp opnieuw te installen :confused:
 
Ja het is nu eenmaal zo dat het met XP niet gaat,uitzondering is als de chipsets overeen komen,maar daar is zo geen sprake van.
En wachten op Vista????
Mij voorlopig nog niet ,laat ze eerst maar eens zorgen dat het goed werkt
 
Ja het is nu eenmaal zo dat het met XP niet gaat,uitzondering is als de chipsets overeen komen,maar daar is zo geen sprake van.
En wachten op Vista????
Mij voorlopig nog niet ,laat ze eerst maar eens zorgen dat het goed werkt

Ik ben al druk in de weer met een fikse backup. Dan toch maar Win Xp opnieuw installeren, het probleem wordt namelijk met elke herstart vervelender en frequenter.

Vista wordt hier zeer zeker wel aangeschaft zodra het er is, maar dan wel op een andere pc geïnstalleerd :rolleyes:

Bedankt voor jullie reacties, ik ben nog wel ff bezig.

Deze topic zou om mij dicht kunnen.
 
Dat kan jezelf rechts onder in doen:D

Nah, windows opnieuw geïnstalleerd, mooie tijd weer bezig om alles erop te zetten. Maar goed, het draait weer als ... uh ... nieuw ... :)

Kijken of die 't nu wat beter volhoud.

Zal deze topic sluiten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan