WinXP start niet op???

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Berichten
88
Hej mensen,

Ik heb zins de laatste tijd een probleem met windows xp. Mijn computer (een AMD duron 800 MHz met 512 mb ram en een geforce mx 200 32 mb) start helemaal niet meer op. Als ik probeer op te starten, krijg ik een menu dat ik kan kiezen uit normaal opstarten, veilige modus enz. Als ik uit een van die dingen kies, loopt of me computer vast, of hij start opnieuw op en krijg ik het menu weer.

Ik dacht dus dat het aan de bestanden lag die erop stonden, dus ik heb die hd in een adnere computer gedaan en volledig geformateerd, en daar een nieuwe winxp op geistalleerd.

Ik ga dus weer naar de computer die het niet deed, en heb de HD er in gedaan. Ik verwachte dat hij het zou doen, maar tot mijn verbazing krijg ik weer het menu. Terwijl in mijn andere computer, precies zelfde hardware! de HD met winxp erop wel gewoon opstartten.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik kan en moet doen. Volgens mij ligt het aan de computer zelf, maar kweet het niet zeker.

Dus als iemand weet wat het is of tips heeft, please reageer dan!!!!!!!!

Greetz Paul
 
Geplaatst door paulmaster
Hej mensen,

Als ik probeer op te starten, krijg ik een menu dat ik kan kiezen uit normaal opstarten, veilige modus enz. Als ik uit een van die dingen kies, loopt of me computer vast, of hij start opnieuw op en krijg ik het menu weer.
Greetz Paul

Zo te zien ook geen veilige modus;)
 
Hmm-mm, zag ik al. Maar over het algemeen duurt VM een stuk langer dan de gewone Windows. Ik heb een PC gehad waarbij het 10 minuten duurde, misschien heeft hij geen geduld, vandaar :).
 
En als je opstart met een bootflop, in deze pc de schijf formatteert en dan weer xp erop zet?

Of zoveel mogelijk hardware uit de pc halen (behalve je harde schijf en videokaart) en kijken of hij dan opstart. Als hij wel opstart, dan 1 voor 1 je hardware terugplaatsen en kijken wanneer het weer fout gaat.
 
veilige modus

veilige modus werkt ook niet, dan loopt me hele pc gewoon vast.
 
bootdisk

Ik ga binnekort wel proberen om met een bootdisk dan te formateren en opnieuw te installeren. Moet ik dan gewoon in dos format c: doen?
 
Ja, gewoon format c:\

Daarna de bootvolgorde veranderen in je Bios zodat hij van CDrom start. Dan kun je xp gewoon weer installeren.
 
Zelfde zoals je bij die andere pc gedaan hadt.
Gr Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan