WinXP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvdHoorn

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Berichten
66
Als de pc (P4) opstart krijg ik gewoon het opstartscherm, daarna een BSOD met foutmelding.
Als ik de reaparatiecd erin doe kan ik alleen maar XP opnieuw installeren omdat het volume op de harddisk niet te bepalen is. Dit geintje is nu alweer 3x gebeurd in een paar weken tijd. Wat is er aan de hand?

gr
Marco
 
Ik heb net eenmelding bij schijfcontrole: bestandsegmentrecord onleesbaar of beschadigd.

harddisk naar de mallemoer?
 
Ik ben bang voor je van wel. Hoe oud is je pc (+harde schijf)?
Het kan ook zijn dat een virus je opstart partitie heeft gemold...
 
Hoi !

Eerst maar even opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), en dan de herstel-console gebruiken.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl Scrollen naar optie 2.

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r

Dan "Enter" ; je HDD wordt nu gecontroleerd en evt. gerepareerd.

Als dit gelukt is trommel je nog: "Fixboot" en "fixmbr"achter de promt (alle vragen met Ja beantwoorden.

Nu Exit, en mogelijk is je probleem nu verholpen.

Greetz,

Harry.
 
Ik ben bang voor je van wel. Hoe oud is je pc (+harde schijf)?
Het kan ook zijn dat een virus je opstart partitie heeft gemold...

PC is van 2004 en heeft vele draaiuren achter de rug. Is nu de pc van 9 jarige dochter maar het moet wel leuk werken.
 
Hoi !

Eerst maar even opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), en dan de herstel-console gebruiken.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl Scrollen naar optie 2.

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r

Dan "Enter" ; je HDD wordt nu gecontroleerd en evt. gerepareerd.

Als dit gelukt is trommel je nog: "Fixboot" en "fixmbr"achter de promt (alle vragen met Ja beantwoorden.

Nu Exit, en mogelijk is je probleem nu verholpen.

Greetz,

Harry.

Ik ga dat volgende keer maar proberen. Nadat ik op de R had gedrukt gebeurde er helemaal niks afgelopen keer en heb toen maar, na weer opnieuw opstarten, gekozen voor de opte: opnieuw installeren.
 
Hoi !

Eerst maar even opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), en dan de herstel-console gebruiken.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl Scrollen naar optie 2.

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r

Dan "Enter" ; je HDD wordt nu gecontroleerd en evt. gerepareerd.

Als dit gelukt is trommel je nog: "Fixboot" en "fixmbr"achter de promt (alle vragen met Ja beantwoorden.

Nu Exit, en mogelijk is je probleem nu verholpen.

Greetz,

Harry.
 
Mbr????

Beste mijnheer "Snor",
Van een kleinkind is de laptop "stuk".Ik zocht op het forum naar MBR en kwam oa dit bericht tegen.
Wat ervaar ik nl: Het gaat om een HP Lt en die blijkt twee opstartmogelijkheden te bevatten,tw, via de "Powerknop"en tot mijn verrassing ook via een knopje met zo'n linksdraaiend pijlsymbooltje.
De powerknop brengt het pc-tje niet tot leven.Tijdens het enigszins schoonpoetsen van het apparaat kwam ik echter met mijn vingers aan het andere knopje en zie daar er gebeurde iets op het scherm.Ik had de harde schijf eruitgehaald en dus was het licht op het scherm snel uit maar na terugplaatsen bleek er een HP-applicatie "Quickplay"op te starten.
In die applicatie is een link aangebracht waardoor je naar Windows kunt gaan.Dat werkt echter niet. Gelukkig kun je via de HP app ook in de Bios komen.Na veel gedoe met mijn XP installatie schijf kreeg ik op enig moment de melding dat de MBR was beschadigd.
De harde schijf heb ik middels zo'n prachtig USB doosje uit kunnen lezen zodat foto's,chatberichten en huiswerk veilig gesteld zijn.
Maar nu? De schijf heb ik in z'n geheel opnieuw geformateerd.
Ik heb echter het vermoeden dat ik daarmee nog niet de MBR heb hersteld.
Aan u de vraag; Kan het falen van de opstart middels de Powerknop zijn oorzaak hebben in de MBR?.
 
Hoi !

Welke knoppen er op die laptop zitten om op te starten ?

Als ik verhaal probeer te begrijpen zou er er op 'n HP Lt een tweede opstartknop zitten ?
Mogelijk is dat 'n knop die PC recovery in werking steld ?

Hoe dan ook: je MBR kan niet beschadigen door het indrukken van welke knop dan ook.
Wel door 'n trojan, en mij lijkt dat hier het meest waarschijnlijke.

Na formattering zou het probleem opgelost moeten zijn, dus je kunt gewoon XP opnieuw installeren zonder verdere truc's.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb vandaag een deel geïnstalleerd maar ik zie dat de harde schijf vreemd blijft doen, software die niet geheel geinstalleerd wordt en schijfcontrole bij opstarten geeft ook aan dat er iedere keer fouten hersteld worden.
Harddisk is denk ik overleden.

gr
Marco
 
Hoi !

Download de bootale Hiren's Boot Disk; brand de .ISO op 'n CD'tje en start er van op.

Dan kies je voor harddisk tools en zoekt het tooltje van de fabrikant van je HDD oj schijf te testen.

http://www.hirensbootcd.org/download/

Greetz,

Harry.
 
ik heb dat intussen gedaan en kreeg op het scherm dat ik de winXp cd erin moet doen en dan op R drukken. Ik had even geen tijd, deze week weer ff kijken.
Dank voor de hulp.

gr
Marco
 
Best uitgebreid dat Hirensboot, welk progrmamma moet ik hebben? Er zit een maxtor hdd in.

gr
Marco
 
Hoi !

De Seagate(++Maxtor) tool, staat daar aangegeven.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb de harddisk maar vervangen bleef naar mijn gevoel toch het probleem, en het draait nu weer lekker.
iedereen dank voor de hulp en info.

gr
Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan