Winxp upgrade over 98 geeft problemen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

barties

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren bij vrienden WinXP+Sp1 geinstalleerd, als upgrade over win 98. Eerst leek alles goed te zijn gegaan, alles leek te lopen zoals het hoorde. Echter in de loop van de avond toen we weer op internet wilden lukte dit niet, ook het geluid werd heel krakerig, wel werd vanuit zonealarm gevraagd of de verkenner verbinding mocht maken met internet. Eerst nee geklikt, want die heeft daar niks te zoeken. Later eens op ja geklikt en zowaar kregen we wel een internetverbinding. Dit is toch niet normaal??? Denk erover om straks alles te formatteren en een schone installatie te doen.
De pc heeft een 450 Mhz PIII processor, 256 mb- 133Mhz geheugen en ook 20 gieg harde schijf. Verder normale hardware.
Of is er misschien een andere oplossing???

Zou het graag van jullie horen, bijvoorbaat bedankt.

Groeten Bartie.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een mooie frisse installatie:D, dus als er niks bijzonders verder op staat dan zou ik gewoon even een format doen en Windows XP er schoon opzetten.

Geplaatst door barties
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren bij vrienden WinXP+Sp1 geinstalleerd, als upgrade over win 98. Eerst leek alles goed te zijn gegaan, alles leek te lopen zoals het hoorde. Echter in de loop van de avond toen we weer op internet wilden lukte dit niet, ook het geluid werd heel krakerig, wel werd vanuit zonealarm gevraagd of de verkenner verbinding mocht maken met internet. Eerst nee geklikt, want die heeft daar niks te zoeken. Later eens op ja geklikt en zowaar kregen we wel een internetverbinding. Dit is toch niet normaal??? Denk erover om straks alles te formatteren en een schone installatie te doen.
De pc heeft een 450 Mhz PIII processor, 256 mb- 133Mhz geheugen en ook 20 gieg harde schijf. Verder normale hardware.
Of is er misschien een andere oplossing???

Zou het graag van jullie horen, bijvoorbaat bedankt.

Groeten Bartie.
Weet je zeker dat hij niet vroeg of Iexplore.exe (dus de internet verkenner) verbinding mocht maken? Of ging je vanuit de windows verkenner het internet op? Ook in dat geval vraagt hij of explorer.exe verbinding mag maken. Dat van het geluid is wel vreemd, maar zoals Caspar107 al zei, met een schone installatie kom je dat soort problemen een stuk minder tegen. Een goed idee dus.

hoi,

ja zeker weten dat het de verkenner was, daarom vondt ik het juist zo raar.
Ik had trouwens voor de installatie ook die compatibiliteitstest gedaan, en daar werden een paar bestandjes opgehaald door de dynamische update, zou je toch denken dat het lukken moest...helaas dus.
Trouwens bij het afsluiten gaf xp dus een probleem met explorer, moest via taak beeindigen afgesloten worden.
Ja, ik denk dat ik er morgenvroeg maar weer een paar uurtjes aan besteed om alles er schoon op te zetten.

Zeg lui alvast bedankt in ieder geval voor het meedenken,

Bartie.

Van de verkenner kan kloppen. De mijne wil ook steeds naar buiten. Ik geloof dat hij dan een soort ommetje gaat maken! Geen geintje.
Maar ik zeg ook altijd nee.

Weet ik maar als ik een Trojaanse gevoel heb dan bekijk ik het liever ;)

Geplaatst door Elisa
Van de verkenner kan kloppen. De mijne wil ook steeds naar buiten.
Bij mij is het zo dat dit alleen gebeurd als ik een FTP site wil bekijken met mijn verkenner.

jazeker een heel verhaal, zometeen maar ff kijken of ik er wat mee kan.
in ieder geval bedankt voor de moeite van het meedenken.

Barties.

Win XP werkt bij mij prima op een Pentium III met genoeg werk geheugen (zie de button systeem hieronder).

Geplaatst door Will-Well
Win XP werkt bij mij prima op een Pentium III met genoeg werk geheugen (zie de button systeem hieronder).
??? Het gaat er hier niet om of het systeem voldoende is, maar of de upgrade over 98 heen dit veroorzaakt.

Gezina, bedankt voor je speurwerk :thumb:

Resumerend: Blocken die verkenner :D

Geplaatst door Lekkere Kwal
??? Het gaat er hier niet om of het systeem voldoende is, maar of de upgrade over 98 heen dit veroorzaakt.

Je hebt mij niet horen (zien) zeggen dat zijn systeem onvoldoende is, ik geef alleen een aanvulling.

Heb vandaag een schone installatie gedaan, XP loopt als een tierelier, maar het geluid is niet goed.
Het kraakt en het scheurt.
Op het moederbord zit een onboard geluidskaart.
Het is een P6BAT-A+ bord ECS(Elite-Group o.i.d.).
Al op internet gezocht en de drivers gevonden, maar het wordt er niet beter van. Wel jammer eigenlijk omdat voor de rest alles vlekkeloos loopt, en nog redelijk snel ook.
Iemand nog suggesties?

Groeten Barties.

Caspar107 jou link werkt niet kun je hem nog een keer checken.

yessssssssssss

gelukt hoor, thnxs Caspar107
het was de driver 8738xp0626
had eerst de driver 8338 opgehaald, dit was de ouwe voor 98

cool mensen bedankt!

Barties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan