WinXP>>>WinME>>>internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Tussen twee XP PC's is internet delen een fluitje van een cent maar van WinXP naar WinME wil internet delen maar niet lukken.

PC's zien elkaar wel,pingen geen probleem.
Ik heb de netwerk wizzard op de XP-PC doorlopen en in de ME-PC gestopt en doorlopen maar dit werkt nog niet.

Het valt me op (op de ME-PC) dat ik via configuratiescherm/software/windows onderdelen installeren/delen intenet verbindingen niet kan inschakelen.Ik vink hem aan,start opnieuw op,en het vinkje is weer weg.

Wie weet wat ik verkeerd doe?
Wat kan ik doen?

B V D

Grtzzz.

Je hebt internetdelen al aan staan op XP?

Dan hoef je dat niet meer te doen in ME.

Geef in ME aan dat hij een ipadres moet krijgen. Start opnieuw op en kijk of die het dan doet

Geplaatst door m@rio
Je hebt internetdelen al aan staan op XP?

Dan hoef je dat niet meer te doen in ME.

Geef in ME aan dat hij een ipadres moet krijgen. Start opnieuw op en kijk of die het dan doet

Vraag 1:ja

Dus ik hoef op de ME-PC delen internet verbindingen niet aan te vinken in software/ windows onderdelen installeren?

Waar moet ik in ME aangeven dat hij een IPadress moet krijgen?(eigenschappen netwerkkaart/TCP/IP?)

ThnX. m@rio

Waar geen internet op binnen komt valt ook geen verbinding te delen :)

Als je in XP het internetdelen aanzet wordt XP een soort van DHCP server wat inhoudt dat XP ipadressen aan andere pc uitdeelt in de range van 192.168.0.x

Bij de eigenschappen van tcp/ip kun je idd aangeven of je handmatig alles in wilt stellen of dat er een ipadres automatisch wordt verkregen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan