wired en wireless geen ip adres??!! 0.0.0.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo!

Ik zit hier met een laptop, en deze krijgt hoe of met welk netwerk dan ook gewoon geen IP-Adres (0.0.0.0) wired, wireless. werken beide niet. op 2 verschillende netwerken geprobeerd.

laat dit bij iemand een belletje rinkelen? :D want ik weet het zo ff niet :)

Doe hem eens rechsstreeks in de modem(kijken of hij dat wel doet), want we weten niet of jij op modem of router zit.

het is in een zakelijk netwerk, dus hij zit in een router.
maar hij doet het op verschillende netwerken niet.. waarom zou hij het in een modem mogelijk wel doen?

Als het op meerdere netwerken gebeurt dan ligt het probleem daar niet. Dit ligt dus aan je laptop. Vreemde storing. In een zakelijke omgeving zou een herinstallatie van je laptop geen probleem mogen zijn.

Ja, dit vermoedde ik al.
maar een herinstallatie word dus wel degelijk een probleem. gezien deze laptop al zeer lang functioneerd en inmiddels helemaal goed is aangepast naar de wensen en behoeften van de gebruiker..

Er zijn twee scenario's

Of de aangebrachte wijzigingen zijn voor de gebruiker (en organisatie) van levensbelang en dan heb je ze hoop ik gedocumenteerd.

Of de wijzigingen zijn toch niet zo belangrijk als dat de gebruiker het doet voorkomen. Ik ken dit van de vele migratie trajecten. En zonder uitzondering is men achteraf toch weer vrolijk aan het werk.

Jah, het vervelende is een beetje dat het de laptop van mijn baas is. maar hij is zelfs nog van voordat er echt goeie documentatie op kwam zetten, op die manier is er dus niet duidelijk wat er allemaal op die laptop staat. het is al een ouwertje, dus als er een nieuwinstallatie moet gebeuren, dan komt er direct een nieuwe laptop. maar dan blijf ik zitten met dat het probleem niet is opgelosd.

mocht er later iemand anders dan ook dat probleem krijgen, dan wil ik weten wat te doen.

Al eens in apparaatbeheer gekeken of daar geen vraagtekens staan?

ook dat heb ik gechecked, apparaat werk correct is wat ik bij beide adapters te zien krijg.

En hoe staan ze bij netwerklocaties > eigenschappen? Als je een kabel aansluit branden er wel led lampjes bij de aansluiting?

Grom!..

Goed het zaakje is opgelosd. maar ik denk niet dat iemand nog wat aan het antwoord zal hebben.

goed, deze laptop kreeg via macadres dus een ip toegewezen bij de dhcp. nu had iemand anders opp dat ip zichzelf statisch gezet, jah, das natuurlijk vragen om problemen ;)

Tis nu dus gewoon opgelosd ;)

(BTW: het andere netwerk werkte inmiddels. kreeg te horen van die vent dat het niet kon, maar na zelf the hebben geprobeerd kon het dus toch wel :P)

Mooi dat het opgelost is en je een feedback daarover geeft.:)

PS zou je de status van de topic op "Opgelost" willen zetten. Kun je in je eerste bericht aanklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan