Wireles werkt niet op "oudere pc's"

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincenzodisanto

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Goeden dag allemaal.

Sinds kort hebben wij een nieuwe routen gekocht omdat de oude het had begeven.
Ik heb nu de WL-153 - MIMO XR Wireless Network Broadband Router. Mijn moeder heeft sinds kort een nieuwe laptop met ingeboude wifi er in. Deze maakt gelijk verbinding met de router en heeft internet. Ook mijn mobile telefoon (Nokia N95) kan verbinding maken met de router. Nu is het probleem, de laptops zonder ingeboude wifi maar met zo'n draadloze kaart er in vinden de router wel, maar maken geen verbinding. Op alle laptops staat windows XP. Ook heb ik op alle laptops nieuwe windows geïnstalleerd. Ze vinden de router wel, maar maken geen verbinding. Wel zie ik het netwerk van de buren van lynksis even uit mijn hoofd. Alle laptops kunnen daar wel verbinding mee maken. Maar ik wil het natuurlijk gewoon op mijn eigen router hebben. Via de buren is het internet zo traag.

Ik hoop dat er iemand is die mijn probleem weet te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Vincenzo Di Santo.

Alvast een prettige en veilige jaarwisseling allemaal!!

Ik heb nou in 1 vande laptops een thompson usb netwerks stickje er in gezet en die werkt prima. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Er moet toch een manier zijn om die andere kaart te gebruiken??

Vincenzo.

Mijn gevoel zegt dat je nieuwe router WPA gebruikt, en dat je kaartjes de standaard Zero Config tool van Windows XP gebruikt, die alleen WEP64/128 ondersteund. Gebruik je een ander programma bij de thomson USB adapter? Deze zal dan w/s weer wel WPA (of WPA2) ondersteunen...

Dat klopt, bij de usb stick bebruik ik het programma van thompson. Bij die andere wireless kaartjes gebruik ik het prog van windows. Kan ik dit veranderen in de router?

Met vriendelijke groet,

Vincenzo.

Ja, in de router zou je de instellingen naar WEP128 moeten kunnen terug zetten. Zoek naar een tab of link 'security'. Je moet dan natuurlijk wel beseffen dat WEP128 makkelijker te kraken is dan WPA.. maar ja, aangezien je buren het zonder beveiliging doen zal iemand die wilt spammen eerder dat access point gaan gebruiken dan die van jullie.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan