Wireless Access Point plus router?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ince
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ince

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb een vraag. Ik heb van de week een nieuwe PC aangeschaft en had al een laptop. Ook heb ik Chello en wil ik een draadloos netwerk maken.

Ik heb het volgende gekocht:
* Belkin Wireless Netwerk Access Point 54G
* Belkin Wireless Notebook Card
* Belkin Wireless Desktop Networkcard

Chello plug ik in het Access Point.
Ik kreeg een en ander niet aan de praat en vraag me af of het voldoende is, heb ik niet ook een router nodig waarin Chello wordt geplugd en in een van de poorten het Access Point?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen hoe ik een en ander moet aanpakken en wat ik moet doen!

Een accesspoint moet je op de modem kunnen aansluiten ALS:

Je het macadres gecloned hebt (mac adres van de NIC is gebonden aan de modem)

Heeft hij ook een switch? Kun je er een UTP kabel in stoppen?

Heeft de accesspoint een IP adres of is hij 'onzichtbaar'?

Hoe clone je een macadres?

Ik heb geen switch, wel nog een 3Com OfficeConnect HUB eventueel.

In het boekje van Belkin staat dat je van de draadloze netwerkverbinding TCP/IP moet configureren: IP:192.168.2.200, subnet 255.255.255.0

Dan zou de userinterface van het Access Point via 192.168.2.254 benaderbaar moeten zijn.

Het zit zo:

Als chello geinstalleerd word heb je een NIC (3com van chello) een een modem. De monteur koppelt deze aan elkaar. Dit houd in, je kunt alleen met DIE nic connecten op de chello modem.

Koop je een nieuwe NIC dan moet je dat bij chello laten configureren en opnieuw instellen.

Je kunt dus niet met meerdere PC's (en dus NIC's) op 1 modem werken. Daar heb je een router voor nodig. Die cloned het mac adres en doet zich dus voor als "de chello netwerk kaart" (zo moet je het zien).

Als de accesspoint dus niet je macadres kan clonen, zal de ontvangende netwerkkaart (wifi?) ook geen ip adres of wat krijgen.

Waar staat NIC voor?

Volgens mij kan dat access point geen macadres klonen, ik lees in boekje alleen wat over het filteren van macadressen.

Jij denkt dus ook dat ik een router moet aanschaffen? Nog tips waar ik ergens snel zo'n ding voor een goedkope prijs kan aanschaffen, of moet dat ook persé van Belkin zijn?

In ieder geval alvast zeer bedankt voor de hulp!

Allereerst

NIC = Network Inferface C....
ofzo ;) kortom je netwerk kaart :)

Mac Adres clonen kan idd een router. Ik moet eerlijk zeggen ik heb zelf ook chello (plus) en wireless router (linksys WRT45G).

Werkt extreem goed. Ik raad je aan om een linksys te kopen omdat het goed samenwerkt met de client kaarten, en makkelijk is om in te stellen.

Een Access Point router zoals jij hebt gekocht gebruikt je alleen in combinatie met een router. Dus dan krijg je de volgende volgorde.
Kabel of ADSL modem -----> router -----> Access Point router.
Een Access Point wordt gebruikt om je signaalbereik, zeg maar te vergroten.
Dan heb je bv. de router beneden staan en een paar verdiepingen hoger de Access Point router. En op een router zitten nog 4 uitgangen op voor 4 computers met een vaste aansluiting. Je kan boven ook gebruik maken van een HUB die je dan voor je Access Point router zet. Want ik dacht dat er maar 1 aansluiting op zat, op je Access Point router.
Er zijn ook mensen met bv. een ADSL router zoals de livebox van orange.
Deze is standaard niet draadloos en heeft 2 uitgangen.
Dan is het handig om een Access Point router erachter te zetten, evt. via een HUB.

Hoop dat het wat duidelijker is zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan