wireless access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Dekkers

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
305
Weet iemand hoe een wireless access pont precies werkt ???
heeft hij alleen een ip door of maakt hij een nieuw ip aan zoals een router??
of hoe werkt dat ???
 
Een AP zet je op een aansluiting op de router, hij geeft alleen het draadloze signaal door, je kunt het misschien zien als een verlengsnoer van de router.
Het geeft geen ip-nummer door, het geeft gewoon de gegevens door tussen pc en router, meer niet.
Je kunt de AP "zien" omdat deze een naam heeft, door vebinding te maken met die naam krijg je verbinding met de rest van netwerk of internet.

Kijk hier maar eens voor leesvoer.

Zo ongeveer duidelijk? :)
 
van de wireless access pont is het me nu duidelijk hoe die werkt.

het probleem is eigenlijk dat internet het niet dut.
maar hij krijgt wel een ip en zo dus het licht waarschijnlijk dus aan de kabelmodem of aan @home zelf.

dan zal ik eens verder kijken.
 
Heb je bij Gateway je ip-adres van je modem staan?
Voor @Home zijn wel instellingen nodig naar ik meen maar kan je daar verder niet mee helpen.
 
ik heb de ip instellingen goed staan voor de motorola kabelmodem
ik kom ook in de modem setup maar verder komt ie niet dus internet werkt niet.
in boxmeer waar het is is wel een storing van te voren geweest en sindsdien werkt ie niet.
 
Admin_Frisian zei:
Heb je bij Gateway je ip-adres van je modem staan?
.
Hierbij bedoel ik eigenlijk de instellingen van de Linksys.

Of anders misschien even een belletje naar @Home?
Ik heb verder geen opties meer helaas.
 
Het is geen linksys router of zo het is een eccespoint

maar de problemen zijn al opgelost. tja opgelost abbonoment opgezegt wegens niet nakomen van de internet verbinding

er is namelijk een monteur van @home lans geweest en die geeft zijn laptop rectstreeks op de kabel modem gezet en alles na kekeken maar geen internet dus dat ligt duidelijk bij @home maar @home zegt van niet. nieuwe kabelmodem hielp niet dus hebben we het abonoment maar opgezegt nu gaan we over op ADSL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan