wireless ad hoc netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

amorphis

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
122
O/S: 2X Win XPpro
Wireless: 2X U.S. Robotics® Wireless Turbo PCI Adapter.

Wij zijn 2 buren en zouden graag ons netwerk delen. Dit zouden we doen aan de hand van een ad hoc netwerk met 2 USR kaarten. De afstand in vogelvlucht bedraagd +/- 100meter tussen de 2 netwerkkaarten. Online kunnen we de reikwijdte van de kaarten niet vinden.

Is het mogelijk om met deze kaarten een netwerk te vormen / 2 netwerken te verbinden ?

OF

raden jullie een andere draadloze oplossing aan ?

Bedankt !

ps: ad hoc == van netwerkkaart naar netwerkkaart (draadloos in dit geval) en zonder tussenkomst van een router, hub, ...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker nier een ad-hoc oplossing willen adviseren.
Daar bij komt dat 100 meter wel erg veel is en je zegt helemaal niks omtrent storingsfactoren,dus een advies geven is moeilijk.
 
als je bedoelt met storingsfactoren: muren en huizen, dan valt het allemaal nog goed mee denk ik. Tussen onze twee huizen is enkel straat, dus dat kan al niet veel storing geven.
Over de afstand...je zegt da 100m nogal ver is, maar als elke zender een range van 100m heeft dan kruisen ze elkaar toch gewoon op +- 50 m en overlappen ze elkaar, niet?
 
Geplaatst door amorphis
als je bedoelt met storingsfactoren: muren en huizen, dan valt het allemaal nog goed mee denk ik. Tussen onze twee huizen is enkel straat, dus dat kan al niet veel storing geven.
Over de afstand...je zegt da 100m nogal ver is, maar als elke zender een range van 100m heeft dan kruisen ze elkaar toch gewoon op +- 50 m en overlappen ze elkaar, niet?

Blijkbaar toch niet anders hadden jullie verbinding.
Waarom ga je niet voor een draadloos netwerk met sterke straalmogelijkheid als je graag draadloos wil ?
 
Het is niet zo dat we de voorgestelde oplossing al geprobeerd hebben. We moeten de kaarten namelijk nog gaan kopen maar +/- 50€ per netwerkkaart is niet niks. Zeker als deze dan ook niet zouden werken.

Daarom dat we het even op Helpmij.nl wouden vragen. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan