Wireless adapter conect wel met router maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Hallo

ik heb pas een nieuwe draadloze modem/router aangesloten thuis
alle PC's doen het prima

behalve me vaders oude laptop die hij gebruikt voor het word typen wordt gebruikt (windows 98 second edition).

de e-tech wireless adapter via de usb doet het wel er is duidelijk op de draadloos monitor tezien dat er verbinding is met de modem/wireless router.

maar op een of andere manier krijg ik de netwerk opties niet goed ingesteld in de laptop.

kan iemand mij helpen?

groeten !

Wanneer je verbonden bent met het netwerk doe dan even het volgende:
Klik op Start
Klik op uitvoeren
Type het volgende in: cmd
Klik op OK.
Type dan: ipconfig /all
En druk op Enter.

Zet de gegevens die je dan ziet hier even neer.

Wanneer je verbonden bent met het netwerk doe dan even het volgende:
Klik op Start
Klik op uitvoeren
Type het volgende in: cmd
Klik op OK.
Type dan: ipconfig /all
En druk op Enter.

Zet de gegevens die je dan ziet hier even neer.

als ik cmd invoer bij uitvoeren zegt hij

kan cmd of een van de onderdelen niet vinden controleer of het de juiste pad is ofzoiets

:confused:

ik snap het niet

heel lang geleden was het me wel gelukt en nu kan ik er 4 of 5 uur achter zitten en het lukt me gewoon niet meer :P

Hoi !

Nee hoor, de cmd staat gewoon in Vista onder: Bureauaccessoires.

Er rechts op klikken en kiezewn voor: als administrator uitvoeren.

Vervolgens trommel je ipconfig /all in.....klaar !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nee hoor, de cmd staat gewoon in Vista onder: Bureauaccessoires.

Er rechts op klikken en kiezewn voor: als administrator uitvoeren.

Vervolgens trommel je ipconfig /all in.....klaar !

Greetz,

Harry.

Hij/zij heeft Win 98 ;)

Maak verbinding met het netwerk (draadloos)
Klik nogmaals op uitvoeren en vul dan het volgende in:
winipcfg
Klik dan op OK.

Klik op Meer info en zet hier ff alle info neer die daar wordt gegeven.

Laatst bewerkt:
Hij/zij heeft Win 98 ;)

Maak verbinding met het netwerk (draadloos)
Klik nogmaals op uitvoeren en vul dan het volgende in:
winipcfg
Klik dan op OK.

Klik op Meer info en zet hier ff alle info neer die daar wordt gegeven.

laptopwr1.jpg

alleen het raren is
als ik op mijn normale PC's kijk

dan is de DHCP server heel anders :S

Laatst bewerkt:
Klik eens op dat pijltje dat naast "PPP adapter" staat.... dan moet er ook iets van die e-tech adapter verschijnen.... selecteer die dan.......

Klik eens op dat pijltje dat naast "PPP adapter" staat.... dan moet er ook iets van die e-tech adapter verschijnen.... selecteer die dan.......

dat heb ik al naar gekeken

staat niks bij als alleen dat dat ppp adapter :S

Dan is die usb wifi adapter niet goed geinstalleerd [eerst programma installeren... dan het ding erin steken]
Waar het nu fout gaat is dat Winhoos via de "verkeerde" adapter contact wil maken... in dat venstertje moet je de juiste kunnen kiezen.... Daarna [als de router op DHCP staat, maar dat neem ik aan] krijgt de laptop een IP adres van de router... [iets van 192.168.1.X], de standaard gateway wordt dan 192.168.1.1 [op sommige routers kan dit 192.168.0.1 zijn], subnetmask wordt 255.255.255.255...

Probleem is dus dat de adapter niet herkent wordt.......

Dan is die usb wifi adapter niet goed geinstalleerd [eerst programma installeren... dan het ding erin steken]
Waar het nu fout gaat is dat Winhoos via de "verkeerde" adapter contact wil maken... in dat venstertje moet je de juiste kunnen kiezen.... Daarna [als de router op DHCP staat, maar dat neem ik aan] krijgt de laptop een IP adres van de router... [iets van 192.168.1.X], de standaard gateway wordt dan 192.168.1.1 [op sommige routers kan dit 192.168.0.1 zijn], subnetmask wordt 255.255.255.255...

Probleem is dus dat de adapter niet herkent wordt.......

wat ik dan niet snap is

ik heb eerst de unit drivers geinstaleert (monitor programmatje)
daarna de drivers van de adapter .toen opnieuw opgestart en dat ding er ingestoken
toen zij mijn monitortje van E-tech dat wel gepakt wordt en dat hij de Router boven op mijn kamer ziet en ik kon er mee connecten.

dus dat heb ik gedaan maar als ik dan het net op wil doet hij niks.

hij geeft ook tijdens het opstarten in dos een melding van kan Nwnblink.vxd niet vinden ofzo

Laatst bewerkt:
Kijk in die Laptop even of bij de de "protocollen" het TCP/IP protocol wel geinstalleerd is..... [onder internetopties]

QUOTE: hij geeft ook tijdens het opstarten in dos een melding van kan Nwnblink.vxd niet vinden ofzo
Laatst aangepast door Cloudini : Vandaag om 18:13.

Dat hoort bij NetBios... laat maar even zitten....

Laatst bewerkt:
Kijk in die Laptop even of bij de de "protocollen" het TCP/IP protocol wel geinstalleerd is..... [onder internetopties]

ja daar staat idd die van de E-tech bij ! (altans er staat 802.1.1Wlan ofzoiets)

ik ga nu even de drivers en alles reinstalleren ! dan controleer ik nog is.

Laatst bewerkt:

QUOTE: hij geeft ook tijdens het opstarten in dos een melding van kan Nwnblink.vxd niet vinden ofzo
Laatst aangepast door Cloudini : Vandaag om 18:13.

Dat hoort bij NetBios... laat maar even zitten....

heb net ff alles opnieuw geinstaleerd daarna laptop opnieuw opgestart toen de wireless USB card van E-tech aangesloten nogsteeds het zelfde probleem

bij de netwerk staat idd wel de tcp/ip 802.11g USB Wireless Lan Card

Ja.... ok... maar in dat WINIPConfig venstertje kun je hem nog steeds niet selecteren?

Ja.... ok... maar in dat WINIPConfig venstertje kun je hem nog steeds niet selecteren?

hoe kan het toch dat hij niet in de winipconfig venster niet herkend wordt
maar wel in de Monitor venser van de E-tech adapter zelf ?

Dus als ik het goed begrijp is het TCP/IP protocol toegevoegd bij de WLAN adapter.?
Staan de instellingen op automatisch een IP ontvangen (DHCP)?

Heb je al eens geprobeerd windows compleet op te starten zonder de USB dongle erin en deze erna pas in te stoppen?

Wil je even een printscreen maken van de eigenschappen van de wireless adapter? (mert de protocollen e.d. erin zeg maar)

Welke beveiliging is ingesteld in de router?? (WEP64/WEP128/WPA/WPA2)
Misschien een idee omWEP64 eens te proberen ipv een ander...

laat maar weten hoe het is gegaan

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp is het TCP/IP protocol toegevoegd bij de WLAN adapter.?
Staan de instellingen op automatisch een IP ontvangen (DHCP)?

Heb je al eens geprobeerd windows compleet op te starten zonder de USB dongle erin en deze erna pas in te stoppen?

Wil je even een printscreen maken van de eigenschappen van de wireless adapter? (mert de protocollen e.d. erin zeg maar)

Welke beveiliging is ingesteld in de router?? (WEP64/WEP128/WPA/WPA2)
Misschien een idee omWEP64 eens te proberen ipv een ander...

laat maar weten hoe het is gegaan

ik heb geen beveiliging er op zitten
ik heb de laptop wel is opgestart zonder dat ding er in en daarna er ingedaan maakt niks uit.

wat presies bedoel je met wat ik moet printscreenen en wat bedoel je met:TCP/IP protocol toegevoegd bij de WLAN adapter.?

of bedoel je het anders om de Wlan adapter toegevoegt in de netwerk TCP/IP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan