Wireless adapter opeens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurensve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Beste gebruikers,

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 5920 notebook met windows Vista Home. Ik heb deze laptop inmiddels 2 jaar zonder problemen gebruikt, echter nu loop ik tegen een probleem aan.

Een aantal dagen geleden stopte mijn wireless internet er plotseling mee. Na wat speurtocht bleek dat.
A) er in hardwarelijst geen wireless adapter meer staat
B) drivers installeren vanaf acer website haalt niks uit (hij voert de driver installatie zonder opgaaf van reden niet volledig uit)
C) in command promt, IPconfig/ all wordt tevens gemeld dat er geen adapter meer is.
D) ik heb een system restore gedaan naar vorige week (toen internet nog wel werkte) en dat heeft ook niks uitgehaald

Kortom, het lijkt wel alsof er iets kapot is gegaan. Wellicht overbodige informatie maar ik heb de laatste weken veel gedownload. Daarbij werd de laptop erg warm maar dat was hij altijd al.

Aan jullie de vraag, wat kan hier aan de hand zijn en belangrijker nog, hoe kan ik het oplossen?

Enig idee? Alvast bedankt voor het meedenken,

Vriendelijke groet

Laurens

Hoi !

Als in apparaatbeheer de draadloze netwerkkaart niet meer wordt weergegeven en je krijgt bij een nieuwe opstart geen melding van " Nieuwe hardware gevonden" , dan heeft je onboard-wireless chip de geest gegeven.

Een USB-wireless network adapter: bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc...1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Netwerk+adapters kan je probleem makkelijk oplossen; het vervangen van de on-board-wireless is uiteraard mogelijk, maar kost bij mij al 50 euri's.

Laat staan bij Acer....

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als in apparaatbeheer de draadloze netwerkkaart niet meer wordt weergegeven en je krijgt bij een nieuwe opstart geen melding van " Nieuwe hardware gevonden" , dan heeft je onboard-wireless chip de geest gegeven.

Een USB-wireless network adapter: bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc...1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Netwerk+adapters kan je probleem makkelijk oplossen; het vervangen van de on-board-wireless is uiteraard mogelijk, maar kost bij mij al 50 euri's.

Laat staan bij Acer....

Greetz,

Harry.

Beste Harry,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga zo'n usb netwerkadapter kopen en dan kijken of het probleem is opgelost. De kosten van het repareren / vervangen van de onboard chip ga ik ook navragen. Voor nu dan alvast een oplossing, waarvoor mijn dank.

Vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan