Wireless adapter van msi werkt niet na installatie van windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariss

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
5
Beste mensen,

Sinds een aantal dagen heb ik windows 8.1 op mijn pc geïnstalleerd.
Hier voor stond windows 7 op mijn computer.

Ik heb een draadloze verbinding via een wireless adapter van msi (300M wireless usb adapter).
Maar sinds ik windows 8.1 heb geïnstalleerd werkt mijn draadloze verbinding niet meer.

Stuurprogramma bijwerken kan niet, want hij vind online niets.
Op de bijgeleverde cd staat het juiste stuurprogramma ook niet (en krijg ik de melding: hash bestand is mogelijk beschadigd of verwijderd)

Bij apparaatbeheer ziet hij de adapter wel maar met een uitroepteken erbij.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, want wij thuis komen er niet uit????
 
Zoek m.b.v. deze instructie de fabrikant/apparaat combinatie op.
Ga daarna kijken op de MSI website naar drivers.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Tijs, maar helaas geen optie. Op de website van msi zijn geen drivers meer te vinden.
 
Welk apparaat is het? En citeer hier ook even de hardware ID die je vond.

Tijs.
 
Hardware id= USB\VID_0CF3&PID_9170

Apparaat usb 2.0 wlan
 
Ok, het is (eigenlijk) een Atheros OTUS Wireless Network Adapter met een ander merkje erop.
Netgear heeft ook dergelijke apparaten. Probeer (dus) deze driver

Tijs.
 
Net geprobeerd, maar hij vind mijn adapter niet.

Heel vreemd, want hij is gewoon aangesloten en wordt wel gewoon weergegeven in aparaatbeheer.
 
Ok, doe het zo: Download AtherosOTUSDrv.zip
Pak die uit, en onthoud waar je 'm hebt uitgepakt.
Dan rechtsklikken op de adapter in Apparaatbeheer en kiezen voor Stuurprogramma installeren of Stuurprogramma bijwerken.
Geef aan dat je zelf wilt kiezen, en dat de driver lokaal op je pc/laptop staat.
Blader naar de map waar je de driver had uitgepakt.

PS: Als je nu geen Internet hebt op die pc/laptop met MSI usb stick, dan natuurlijk even op een andere computer uitpakken naar een memory-stick, die overbrengen naar die pc/laptop en daar de instructie van hierboven volgen.

Tijs.
 
Tijs je bent mijn held!!!

Eindelijk werkt het weer zoals het moet.

Ontzettend bedankt voor je hulp en het meedenken!

Gr Mariska
 
:thumb:
Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan