wireless adsl modem kpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
hey,

ik ben van plan om een 'notebook'/laptop te kopen. Nu wil ik natuurlijk wel kunnen internetten, dus ik ben wat aan het rond kijken.
nu zag ik op de site van kpn, een draadloze modem staan (199,99 euro), maar daarbij moet dan ook nog een kaartje voor de laptop en eentje voor de gewonen pc (ieder bijna 70 euro). schandalig veel..
maar ik lees ook overal over van die sitecom wireless dingen. maar dat gaat over het netwerk....:confused:
wat moet ik hebben en hoeveel ben ik kwijt? het moet wel allemaal werken en van goede kwaliteit zijn.
alvast bedankt. :thumb:

In je nieuwe laptop kan ook al een wireles netwerkkaart zitten. Acer heeft dat o.a.

Dat scheelt dan al 1 kaart, maar waarom moet er dan zo'n kaart in je normale pc. Ik neem aan dat je nu via een kabeltje de pc hebt aangesloten. Dit kan toch zo blijven, scheelt alweer 1 kaartje.

Blijft over 1 wireles router.

ja er staat dat ik, naast die modem, ook dit nodig heb:

ADSL Wireless PCMCIA kaart
Met deze kaart kunt u uw laptop draadloos verbinden met het ADSL wireless modem. De laptop die u wenst aan te sluiten dient voorzien te zijn van een PCMCIA slot. De kaart is geschikt voor Win98SE, WinME, Win2000 en WinXP.

ADSL Wireless USB-adapter
Met de USB adapter kunt u zowel uw vaste PC als uw laptop aansluiten mits deze zijn voorzien van een USB poort. De USB adapter is geschikt voor Win98SE, WinME, Win2000 en WinXP.

maar wat is nou het verschil tussen dit, en een draadloos netwerk. wat je bij dixons enzo ziet staan in de vitrine?

Jij haalt twee dingen door elkaar.
Draadloze verbinding - dat is de verbinding van de computers naar het adsl modem.

Draadloos netwerk - dat zijn jouw gedeelde bestanden op de computers. je kunt dan van de ene computer naar de andere.

Maar uit jouw vraag begrijp ik dat jij adsl hebt.
Hoe is jouw computer nu aangesloten op het adsl punt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan