wireless audiotransmitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb sinds kort een wireless audiotransmitter die ik aansluit op mijn Win7 laptop. De transmitter is getest en werkt ook in de winkel, maar niet bij mij. Ik krijg geen verbinding met mijn HiFi én de internetverbinding op de router valt weg. Ik heb de fabrikant, Sitecom, benaderd en die geeft mij de volgende oplossing:

Dank u voor het contact opnemen met de SITECOM Klantenservice.

Ik begrijp uit uw e-mail dat uw draadloze verbinding tussen computer en router verdwijnd op het moment dat u de Wireless Audio Transmitter (WL-060) gebruikt.

Kunt u het draadloos kanaal van uw router wijzigen.
Bij voorkeur tenminste 4 kanalen afwijkend dan welke op dit moment ingesteld staat.

Kan ik dit advies opvolgen zonder dat ik de problemen alleen nog maar groter maak? En zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb UPC kabel internet met een linxys router.

dit kan zonder dat de problemen erger worden..

veel routers kunnen op andere kanalen gezet worden zodat ze minder met elkaar (of met andere dingen storen)
om dit te doen log je in op je router en ga je waarschijnlijk naar wireless setup (weet type nummer niet)
en daar verander je broadcasting channel of channel in 1 die daar 4 vanaf ligt..

opzich maakt het niet veel uit op wat voor kanaal je uitzend met je draadloze router zolang je maar geen andere kanalen in de buurt hebt die storen (bijv op het zelfde kanaal uitzenden)

wat je ook kan proberen denk ik is het kanaal van je audiotransmitter te veranderen.. (indien dat mogelijk is)

dit kan zonder dat de problemen erger worden..

veel routers kunnen op andere kanalen gezet worden zodat ze minder met elkaar (of met andere dingen storen)
om dit te doen log je in op je router en ga je waarschijnlijk naar wireless setup (weet type nummer niet)
en daar verander je broadcasting channel of channel in 1 die daar 4 vanaf ligt..

opzich maakt het niet veel uit op wat voor kanaal je uitzend met je draadloze router zolang je maar geen andere kanalen in de buurt hebt die storen (bijv op het zelfde kanaal uitzenden)

wat je ook kan proberen denk ik is het kanaal van je audiotransmitter te veranderen.. (indien dat mogelijk is)

Even voor alle zekerheid:
Ik denk dat ik het gevonden heb. In mijn router vind ik een tab met WLAN configuratie. Daar is WIFI protected setup ingeschakeld, maar die kan ik op handmatig zetten. Als ik dat doe verschijnt in beeld de mogelijkheid om het standaardkanaal te wijzigen, echter die staat op automatisch. Moet ik nu gewoon gokken op welk kanaal ik 'm zet en dat uitproberen?

ja dat kun je doen,

denk dat het kanaal van je audio transmitter ook wel in je handleiding staat..
als dat er niet in staat zou je dus even moeten testen met welk kanaal hij niet stoort...
maar mochten je buren ook wifi hebben of andere apparaten dan kan dat natuurlijk ook storen...

al met al blijkt de wireless audiotransmitter van sidecom prima te werken, als er niet veel mensen in de buurt zijn. Op feestjes, waarbij veel mensen met een mobieltje aanwezig zijn, stoort hij enorm. Omdat ik hem speciaal voor dit soort gelegenheden heb gekocht, is het voor mij een waardeloos ding....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan