Wireless Card Werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vipie1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Help,

Ik heb afgelopen week voor mijn vriendin een laptop gekocht via marktplaats. Het is een DELL. Deze heeft geen Ethernet aansluiting dus ik moet het met een Wireless network kaart doen. Op de laptop staat nog Windows 2000. Ik krijg bij het installeren van de kaart een foutmelding dat het INF-bestand etc. niet overeen komt met de opgegeven installatieklasse. De kaart kan ik hierdoor niet gebruiken. Onder apparaatbeheer blijft de kaart met een gele waarschuwing staan. Wie heeft een idee?

Alvast bedankt.

Vipie1979

Nou laten we beginnen met het merk/type van de kaart, ik neem aan dat we het over een insteek draadloze netwerk kaart hebben. Dan kunnen we mischien op zoek naar de juiste drivers voor deze kaart. Dan komen we al een stap verder.

grtjs jjw

Beste JJW

Het type is Sitecom Wireless Cardbuss Card 54G Turbo (inderdaad een insteek kaart). Ik heb de drivers van de Sitecom site gedownload en geinstalleerd. Als ik dan in Apparaatbeheer de drivers wil bijwerken, dan geeft het systeem een foutmelding, omdat het inf-bestand e.d. niet goed is.

Greets Vipie1979

Je zou hem ook niet moeten bijwerken maar geheel uit die lijst moeten verwijderen, dus op de kaart gaan staan met de cursor, op rechter knop drukken van de muis en kiezen voor verwijderen, dan de pc herstarten en dan zou deze een medling moeten geven dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, die zou dan aan de hand van de nieuwe drivers, goed geinstalleerd moeten worden.

Had ik inderdaad al geprobeerd, maar het probleem bleef zich voordoen. Heb nu voor de drastische manier gekozen en XP erop geinstalleerd. XP pakte de kaart direct dus het probleem is opgelost. In ieder geval bedankt voor de hulp.

greets,

Vipie1979

Ach is ook een manier haha, niet knoeien maar gewoon cd'tje pakken haha.
Nou blij toe. Zet je de vraag op status opgelost, dan hebben meerdere mensen prpfijt van jouw oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan