Wireless: ene pc wel, andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twisternl

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Ik heb een Sitecom WL-351 router, die is aangesloten op een modem. Werkt prima op een nieuwe laptop, ik maak gewoon verbinding met een WPA2-key. Ik heb echter ook een oudere laptop waarbij het niet werkt. Op die laptop zit een LAN-Express IEEE 802.11 PCI Adapter, en Windows XP.
Het gaat als volgt: de laptop ziet het netwerk wel, maar als ik op verbinding druk wacht hij op het netwerk, en na een tijdje stopt hij weer. WPA2 kent de adapter wel, maar elke keer als ik de pc opnieuw opstart, staan de settings standaard op een WEP-key. Ook als ik de settings verander naar WPA2 en de veranderde settings opsla, springt hij weer terug naar de WEP-key.

Wat ik al heb gedaan:
Windows update gedownload voor WPA2, maar ik kreeg te zien dat de gedownloade update ouder was dan de huidige, dus dat is het probleem niet.
Adapter resetten
Router resetten

Goede updates voor de adapter kan ik trouwens niet vinden, mijn adapter is van versie 2.4.2.17. Via google en de ingebouwde bijwerkfunctie van windows kan ik geen goede updates vinden. Zijn die er uberhaupt of is deze versie uit 2003 de laatste?

Zouden jullie me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan