Wireless-G usb network adapter geen connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonkerg

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Hoi,

Ik hoop dat ik hier goed zit met deze vraag. Ik heb een werkende wireless modem via Kpn xs4all de Thomson SpeedTouch 716 v5 WL. die naar mijn pc loopt met een 121g wireless adapter die er bij zat.

Mijn vraag is nu, mijn moeder heeft nu een Linksys wireless-G usb network adapter WUSB54G gekocht. ik heb heb geinstalleerd met het hetzelfde ssid dat hij aangeeft op mijn pc op mijn moeders pc. Hij ziet ook de modem wel in het lijstje staan maar hij maakt op een of andere manier geen contact met de modem. Weet iemand hoe ik hier verder mee kan gaan werken?

ook als iemand een tip heeft waardoor de ontvangstratio van bijna standaard 100% in ons oude huis naar gemiddeld 20 tot 80% in het nieuwe huis is gedaald en hooe dat verbeterd kan worden graag ook even een berichtje achterlaten.

Als het bericht hier fout staat graag verplaatsen naar het goede forum.

Vriendelijke groet,

Geert

Is de router beveiligd met b.v. een wep-key? Of is het wpa-beveiligd?
Ontvangst kan inderdaad verminderen in een andere omgeving, dan kan o.a. komen door dikkere muren, gewapend beton, meer metalen constructies in het huis enz. je kunt het verbeteren door de router wat meer centraal in het huis te plaatsen (ook al staat dat niet netjes) en wat met de antenne te draaien. Je kunt tenslotte ook nog overwegen een externe antenne aan te sluiten, maar dat vereist enig knutselwerk.

De gemiddelde router heeft toch wel een bereik van 30 tot 50 meter. Afhankelijk van de omgeving kan dat wat verminderen (inderdaad door dikke muren, betonstaal etc). Maar binnen één huis zou dat doorgaans niet al te veel problemen moeten geven, tenzij je een heel groot huis hebt.
Zoals Jonkerg al zei, help het ook om de router wat centraler in het huis te plaatsen. De meeste mensen frommelen hem het liefst ergens zo ver mogelijk weg, maar dat heeft natuurlijk wel zijn weerslag op de kwaliteit van het signaal. Probeer hem desnoods ergens los bovenop een kast te leggen ofzo, in plaats van hem ergens diep in de meterkast weg te stoppen.
Wat je ook een beetje in de gaten moet houden is dat de de router bij voorkeur zo ver mogelijk weg houdt bij apparaten met een sterk elektromagnetisch veld, met name magnetrons en bluetooth apparatuur. Dit kan het signaal namelijk flink verstoren.

Een usb netwerk adapter werkt doorgaans goed, maar je bent beter af met een PCI-kaartje met antenne. Die beschikken over een actieve ontvanger, daar waar een usb dongle het doorgaans met een passieve ontvanger moet doen. Hoeft dus nog niet eens extern, want dat vergt inderdaad wat geknutsel.

En wat natuurlijk ook nog kan..... gewoon met een netwerkkabel....succes gegarandeerd :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan