Wireless gedeelte router werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ww87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ww87

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Ik heb een heel vreemd probleem en probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Al een hele tijd heb ik een Linksys WRT54G router en daar kon je altijd op in loggen en bij het wireless gedeelte in de admin dingen instellen. Maar dat laatste gaat sinds een paar maanden niet meer. Het gebeurde wel vaker dat er opeens geen beveiliging meer op het netwerk zat, maar dan moest je even op de computer die met een kabel was aangesloten op de router inloggen en in de linksys admin bij het wireless gedeelte de beveiliging inschakelen. Maar de laatste keer toen opeens de beveiliging er af was ging dat niet meer. Wel het inloggen, maar zodra je op het wireless gedeelte klikte gaf het opeens aan dat de kabel niet was aangesloten, waardoor je dus niet verder kon.

De helpdesk van linksys ontweek het probleem elke keer te antwoorden dat ik het vanaf een computer moest doen die via een kabel was aangesloten op de router (wat ik dus al deed).

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, want ik heb liever weer een beveiligde verbinding. Voor zover ik weet heb ik niets bijzonders veranderd rondom de dag dat het probleem zich begon voor te doen (ik zit sowieso nooit zonder reden in die router te koekeloeren)

Misschien de laatste firmware downloaden van hun site?
Als je al de laatste hebt kun je beter overstappen naar DD-WRT, alternatieve firmware.

Voordeel: je security instellingen zullen niet meer verdwijnen + meer opties & stabiliteit
Nadeel: Geen garantie / support meer van Linksys zelf. Wel kun je help krijgen in het support forum van de software.

Misschien de laatste firmware downloaden van hun site?
Als je al de laatste hebt kun je beter overstappen naar DD-WRT, alternatieve firmware.

Voordeel: je security instellingen zullen niet meer verdwijnen + meer opties & stabiliteit
Nadeel: Geen garantie / support meer van Linksys zelf. Wel kun je help krijgen in het support forum van de software.

zal ik inderdaad kunnen doen. maar op dit moment zit ik nog met het probleem dat ik er nog steeds niet bij kan en sta ik echt voor een raadsel waarom dat niet mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan