Wireless Installatie nieuwe HP Photosmart B110

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rovale

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop (HP G62-470SD) en een HP Photosmart B110a aangeschaft. Ik werk via een dongel en heb dus geen router staan. Nu begreep ik dat de printer wireless zou moeten kunnen werken. Echter lijkt het er op dat de printer verbinding moet maken via een router om wireless te kunnen werken. Dit gaat echter niet aangezien ik geen netwerk heb en met een dongel werk.
Ik dacht dat de printer gewoon direct draadloos verbinding kon maken met de laptop, maar kom er niet achter hoe ik dit moet doen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of die mij zou kunnen helpen om dit op te zetten?

B.v.d

Ja, het klopt dat je alleen via de router een netwerk kan maken. Maar als je een dongel hebt, heb je waarschijnlijk ook een draadloos modem/router. Kijk anders eens of er waar de telefoonkabels het huis binnen komen een kastje staat.
Oh ja: wat voor besturingssysteem heeft je laptop?

Ik gebruik windows 7.
M.b.t je vraag over de telefoonkabels: Er zit hier geen isra punt. Dat is nou juist het probleem en de reden dat ik een dongel gebruik om te internetten. Is er echt geen andere manier om die printer draadloos te laten communiceren met mijn laptop dan via een router ( en ik bedoel uiteraard niet via USB)? Bijv via bluetooth oid?

Als het goed is heb je bij je printer een usb kabel gekregen (bij de ibood zat ie in ieder geval niet:), maar anders moet je ergens een usb a>b kabel kopen. Ik begrijp dus dat je een prepaid/abbonement dongen hebt? Want het zou misschien kunnen, maar dan heb je een draadloze netwerk adapter nodig, maar ik denk dat het met een usb kabel goedkoper is.

nee er zit geen usb kabel bij de printer. Maar zoals al eerder gezegd wil ik 'm juist draadloos gebruiken. Ik heb een dongel op abonnementsbasis ( unlimited gebruik). Ik begrijp dat de printer wel werkt met een USB kabel, maar ik wil 'm juist draadloos gebruiken. Daar gaat het juist om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan