Wireless internet aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markr01

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
51
Hallo,

Ik heb momenteel een adsl aansluiting via Planet Internet, en werkt als een tierelier. Ik heb wel een extern adsl modem.

Nu zou ik graag draadloos willen internetten elders in huis op een laptop. Werkt dit tegenwoordig zonder problemen ?

Wat moet ik allemaal aanschaffen en is dit prijzig en aan welke eisen moet de laptop voldoen. Is het veel en moeilijk werk ?

Wie kan mij op weg helpen ?

M.vr.gr.
Robert
 
Nu zou ik graag draadloos willen internetten elders in huis op een laptop. Werkt dit tegenwoordig zonder problemen ?

Mja.. Opzich is het wel storingsgevoellig. Maar het is vele malen beter dan vroeger.
Koop wat kwaliteit en stel eea goed in.

Wat moet ik allemaal aanschaffen en is dit prijzig en aan welke eisen moet de laptop voldoen. Is het veel en moeilijk werk ?

Minimaal: draadloos accesspoint, wireless pci card (voor laptop).
Waar wil je de lap allemaal voor gaan gebruiken?
 
Wireless internet aanleg.

Het gaat mij in principe alleen maar om te mailen, internetten en bijv. foto's bekijken, verder geen bijzonders.

Kun je opgeven wat ik moet aanschaffen en welke prijzen daar ongeveer mee gemoeid zijn ?

M.vr.gr.
Robert
 
Een beetje een goede router kost rond de € 70,-. Hiermee kan je dan verschillende beveiligingen gebruiken (WEP, WPA, MAC adres) en vaak zit er een ingebouwde firewall in.

Instellen is een kwestie van 5 tot 10 minuten... heeft je laptop al een wireless kaartje? Anders moet je deze aanschaffen (Of soms krijg je een USB stick bij je router waarmee je kan draadloos kan).
 
Wireless internet

De laptop moet ik nog aanschaffen maar ik ga wel op zoek naar een 2e-hands. daarom wil ik graag weten waar deze over moet beschikken. En ook een router moet ik nog aanschaffen.

Geef mij s.v.p. even duidelijk aan aan welke eisen de laptop moet voldoen :
 
Een wireless kaartje. Ook wel aangeduid als 802.11b/g. b is 11mbit, g is 54.. en g moet je hebben ;)
 
internet wireless

kan zo'n wireless kaartje ook in een wat oudere laptop worden geplaatst ? bijv. pentium 1 of 2 ? of pas van af ??mhz ?
 
Als je de aansluiting er voor hebt wel ja (USB / Pcmia). Maar internet op een P1 / 2 is niet fijn .. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan