Wireless internet adapter telkens uitgeschakeld na opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielssinke

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Beste mensen,

ik heb sinds mijn harde schijf is gecrashed en ik alles opnieuw heb geinstalleerd wat problemen met mijn wireless internet adapter. Telkens als ik opstart, reboot of de pc onverhoopt in slaapstand komt klapt de wifi eruit en geeft dan ook aan dat er geen wifi netwerken te vinden zijn. Ik heb alle asus drivers geinstalleerd en na veel problemen met deze oude driver met haperende verbindingen heb ik mijn wifi driver geupdate naar "Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter" Dit heeft een hele lange tijd goed gewerkt maar opeens is dus dit nieuwe probleem ontstaan.

De manier waarop ik het nu verhelp gaat als volgt:
Ik ga naar controle paneel -> apparaat beheer en maak de installatie van deze adapter ongedaan zonder het vinkje "stuurprogramma's verwijderen" aan te vinken, waarna ik weer zoek naar nieuwe apparaten en hij de driver weer instaleert en ik opeens wel de wireless netwerken in de buurt zie en kan inloggen. Ik moet dit process dus elke keer weer opnieuw doen en het is zoals je ziet erg omslachtig en zeker voor mijn vriendin die niet zo ver is met een pc.

Ik hoor heel graag of er misschien tips zijn of een fix of dat iemand weet van een update of weet hoe ik dit kan verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Niels Sinke

Het kan zijn dat er in uw omgeving een ander apparaat is dat op dezelfde frequentie uitzendt als de router (of een router van de buren met een krachtiger signaal dan die van u) waardoor dit probleem ontstaat.
Maar het kan ook zijn dat de wifi-adapter in uw PC niet helemaal optimaal functioneert.
Heeft u niet nog een andere Wifi -adapter (bijv. zo'n USB-wifi) van een kennis of zo, gewoon om te kijken of de ontvangst dan wel goed gaat? Als dat zo is ligt het waarschijnlijk aan de wifi-adapter en niet aan de router of het router-signaal.

Aangezien ik nu reis rond de wereld en ik dus altijd ergens anders zit denk ik niet dat het om een signaal storing gaat. Ik denk inderdaad dat mijn wifi adapter/kaart niet meer goed werkt maar wat ik zo raar vind is dat hij prima werkt zodra ik de handeling heb gedaan dus je zou niet zeggen dat de kaart aan het einde van zijn latijn is.

Is er niet toevallig een software matige oplossing voor zo'n probleem?

Groet en bedankt alvast voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan