Wireless internet bij telenet, HOE ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mediontweaker

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Hoi, ik wil jullie het volgende vragen.

Momenteel komt men internet nu zo toe

kabel--> router (zwarte bak) ---> D-link switch--->Lan 1 computer

nu zou ik graag het netwerk wireless maken, maar waar moet ik die wireless router zetten ? Zodat telenet ook denkt dat er maar 1 computer aangesloten is.

Zo mss ?

kabel--> router(zwarte bak) --> D-link wireless-->Lan computer
-->Wlan computer

Danku :)

Waarschijnlijk wil je een accesspoint aanschaffen? Aangezien je al een router hebt lijkt het mij onzinnig om er nog eentje aan te schaffen.

Die kun je dan inderdaad aansluiten op een van de poorten van de router van Telenet.

Je zou ook een all-in-one router kunnen nemen, hier zit een ingebouwd modem in en deze verzend ook een draadloos signaal. In die apparaat zul je dan de inloggevens van telenet in moeten vullen en hij draait net als het bijgeleverde modem/router.

Even een vraag, voor de duidelijkheid: Hoeveel aansluitingen heeft die "zwarte bak"?

Gaat daar een telefoon- (of coax-), netwerk,- en stroomkabel in en meer niet?
Of kun je daar meerdere computers (Lees: netwerkkabels) op aansluiten?

Laatst bewerkt:
motorola

Die zwarte bak een een motorola ( https://activeer.services.telenet.be/isps/be/telenet/afe/images/MotorolaEMTA_1.jpg ) daar komt de tv-kabel(coax) en de stroom in, en de telefoon kabel + een ethernet kabel die naar de d-link switch gaat uit. Aan de d-link hangt 1 ethernet utp kabel die naar een computer gaat. En een ethernet utp die naar de digibox gaat.

Dus ik zie niet anders in dan die d-link switch te vervangen door een d-link die ook wireless heeft, of kan ik die wirelless d-link voor mijn acces point gewoon achter die andere d-link hangen ?:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan