Wireless internet heel langzaam op nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

358tim

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Dag,

Ik zit nu al een tijdje met een probleem.

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht een asus n53sv een heel mooi dingetje. Alleen doet het wirless internet het bij mij thuis niet goed. Ik krijg een Download snelheid van 30kb en niet meer, als ik een Speedtest doe is dit 0,2mbps.

Het rare is dat als ik op school zit met mijn laptop of ergens anders dat ik dan wel snel internet heb, kan dan gewoon downloaden met 1mb.
Verder is het zo dat als ik een andere laptop op het wireless internet thuis zet deze wel gewoon met 1mb download.

Ik heb een Lynksys WRT160 wireless router, heb ondertussen al de firmware van mijn router geupdate en de wireless drivers van mijn Asus geupdate.

Weet niet wat ik nog meer kan doen.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Alvast bedankt,

Tim

Hoi,
welk besturingssyteem heb je en welke firewall en antivirussoftware?
Schakel ze evt. (tijdelijk) eens allebei uit en kijk dan eens wat de snelheid is.
Succes.

Laatst bewerkt:
Heej,

dank voor je reactie (had nog niet gedacht aan de scanner uitzetten),

Ik heb Windows 7 Home Premium 64bit en Norton 360 4.0.

Ik heb mijn firewall/antivirus software uitgeschakeld en toen werd mijn internet inderdaad snel 1mb :). Daarna weer de software aangedaan en het internet bleef snel.
Computer opnieuw opgestart en internet was weer traag firewall/antivirus weer uitgezet en de snelheid bleef traag.

Hoop dat het te volgen is, we komen verder maar zijn er nog niet.

Tim

Kom niet veel verder, heb gekeken of ik de recenste versie heb en dat is zo en 2 instellingen gewijzigd maar wordt niet sneller.

Verder is er niet veel extra ondersteuning.

Ik had er nog niet naar gekeken nu is mijn vraag,die ook door de probleemoplosser wordt gesteld,stond Norton als probeerversie op je pc met mogelijkheid tot koop/upgrade of heb je 'm los erbij gekocht?

Norton 360 stond nog niet op mijn computer.
Heb toen een trial versie gedownload en had nog een 5 pack met activerings code dus toen de code van dat pak gebruikt.

In ieder geval heeft jouw probleem voor 99% te maken met je Nortonproduct,dat zeker niet allemans favoriet is omdat algemeen bekend is dat dit product je systeem onnodig zwaar belast.
Persoonlijk zou ik het volgende testen,verwijder evt. hiermee het Nortonproduct in z'n geheel van je pc en download dit gratis alternatief en voor je firewall deze ik zet er bewust geen naam bij om elke discussie hier te vermijden (de een vindt dat product goed enz.). Je zal een stuk gelukkiger zijn.
Succes.
Edit: deze gratis producten hoeven beslist niet onder te doen voor de betaalde versies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan